Point blank = dönüşü olmayan yol

Başlık
Point blank = dönüşü olmayan yol

Yayım Bilgisi
Amerika : 1967.

Fiziksel Açıklamalar
92 dk. ; 1967.

Genel Not
Yönetmen : John Boorman Oyuncular : Angie Dickinson, Sid Haig, Lee Marvin, John Vernon, James Sikking Senaryo : Alexander Jacobs, Rafe Newhouse, David Newhouse Yapımcı : Robert Chartoff, Judd Bernard
 
1967 yılının Los Angeles'ında geçen bu gangster filminde, bir soygun sonrasında ortağının (John Vernon) ve kendi karısının (Sharon Acker) ihanetine uğrayan ve ölüme terkedilen Walker'ın (Lee Marvin) hayatta kalarak intikam peşine düşmesi anlatılmaktadır. Bu modası geçmiş yalnız adam hem kendisine ihanet edenleri bulmak hem de soygunda payına düşen parayı alabilmek için girdiği arayışta geri planda bir suç örgütünün de işin içinde olduğunu anlar. Based on the theme of the individual pitted against the large, impersonal organization. Here the central character is an old-fashioned loner of a gunman embroiled with a large-scale, corporate criminal operation behind a respectable-looking ‘front'. Without delving into psychology or motivation, the film places emphasis on action and surface appearances, superbly capturing the glossy, depersonalized feel of a 1967 Los Angeles--a nightmare landscape of concrete, glass and coiling freeways.

Özet
1967 yılının Los Angeles'ında geçen bu gangster filminde, bir soygun sonrasında ortağının (John Vernon) ve kendi karısının (Sharon Acker) ihanetine uğrayan ve ölüme terkedilen Walker'ın (Lee Marvin) hayatta kalarak intikam peşine düşmesi anlatılmaktadır. Bu modası geçmiş yalnız adam hem kendisine ihanet edenleri bulmak hem de soygunda payına düşen parayı alabilmek için girdiği arayışta geri planda bir suç örgütünün de işin içinde olduğunu anlar. Based on the theme of the individual pitted against the large, impersonal organization. Here the central character is an old-fashioned loner of a gunman embroiled with a large-scale, corporate criminal operation behind a respectable-looking ‘front'. Without delving into psychology or motivation, the film places emphasis on action and surface appearances, superbly capturing the glossy, depersonalized feel of a 1967 Los Angeles--a nightmare landscape of concrete, glass and coiling freeways.

Konu Terimleri
Crime films
 
Gerilim filmleri
 
Suç filmleri
 
Thriller films


KütüphaneMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu/İade Tarihi
İKÜ Ataköy Yerleşkesi KütüphanesiGörsel İşitsel MateryalKD0000121*** POI 1967Ödünç Verilmez