Karşılaştırmalı eğitim sistemleri

Başlık
Karşılaştırmalı eğitim sistemleri

ISBN
9786051706771

Basım Bilgisi
1. baskı

Yayım Bilgisi
Ankara: Anı yayıncılık, 2022

Fiziksel Açıklamalar
458 sayfa

Genel Not
Eğitim Yönetimi, Eğitim, Sosyal, Siyasal, Okul Öncesi, İlköğretim, Ortaöğretim, Yükseköğretim, Özel Eğitim, Mesleki Eğitim, Öğretmen Yetiştirme - Okul Müdürü, PISA, TIMSS Sınavları - Eğitim Sistemi - Okul Yönetimi
 
Önsöz - Bölümler ve Yazarları - Yazarlar Hakkında - Türkiye Cumhuriyeti - Federal Almanya - Amerika Birleşik Devletleri - Avustralya - Avusturya - Belçika - Birleşik Krallık - Çekya - Çin Halk Cumhuriyeti - Danimarka - Estonya - Finlandiya - Fransa - Güney Kore - Hırvatistan - İrlanda - İspanya - İsveç - İsviçre - Japonya - Kanada - Polonya - Singapur - Slovakya -Slovenya - Yeni Zellanda -
 
eğişen dünyamızın sosyal, kültürel, ekonomik vb. zorlukları ile başa çıkabilmek için ülkelerin her yaştaki vatandaşlarına nitelikli bir eğitim vermesi kaçınılmazdır. Küreselleşmenin etkisiyle ülkeler arasında her alanda devam eden rekabet, dünyada sürekli bir değişim ve gelişime neden olmaktadır. Bu rekabet ortamında ayakta kalabilmenin yegâne yolu, değişim ve dönüşüme ayak uydurabilecek eğitimli ve başarılı nesiller yetiştirmekten geçmektedir. Değerli okurlara sunulan bu kitapta; PISA, TIMMS gibi uluslararası değerlendirme sınavlarında başarılı ülkelerin yanı sıra eğitim alanında sürekli yenileşme çabası içinde olan 25 farklı ülkenin eğitim sistemi ile Türk eğitim sistemi karşılaştırılmıştır. Ülkelerin karşılaştırılmasını kolaylaştırmak adına ortak başlıklar belirlenmiş ve her ülke aynı alt başlıklara bağlı kalınarak değerlendirilmiştir. Kitap, küresel çapta eğitim sisteminde istenilen akademik başarılara sahip olabilmek için bu alanda yapılan yeniliklere, benzerlik ve farklılıklara yer verip karşılaştırmalar yaparak, ülkemizin eğitim sistemine katkı sunmayı amaçlamaktadır. Bu kitapta yapmaya çalıştığımız gibi karşılaştırmalı eğitim çalışmaları; uluslararası sınavlarda ve küresel refah endekslerinde lider olan ülkeleri tanımaya, eğitim sistemlerinde reform yapılması gereken alanları ve evrensel iyi örnekleri görmeye, bireylere ve yönetenlere küresel bakış açısı kazandırmaya, bireyin kendini gerçekleştirebileceği ideale yakın sistemlerin tasarlanmasına yardımcı olabilmektedir.

İçindekiler
Önsöz - Bölümler ve Yazarları - Yazarlar Hakkında - Türkiye Cumhuriyeti - Federal Almanya - Amerika Birleşik Devletleri - Avustralya - Avusturya - Belçika - Birleşik Krallık - Çekya - Çin Halk Cumhuriyeti - Danimarka - Estonya - Finlandiya - Fransa - Güney Kore - Hırvatistan - İrlanda - İspanya - İsveç - İsviçre - Japonya - Kanada - Polonya - Singapur - Slovakya -Slovenya - Yeni Zellanda -

Özet
eğişen dünyamızın sosyal, kültürel, ekonomik vb. zorlukları ile başa çıkabilmek için ülkelerin her yaştaki vatandaşlarına nitelikli bir eğitim vermesi kaçınılmazdır. Küreselleşmenin etkisiyle ülkeler arasında her alanda devam eden rekabet, dünyada sürekli bir değişim ve gelişime neden olmaktadır. Bu rekabet ortamında ayakta kalabilmenin yegâne yolu, değişim ve dönüşüme ayak uydurabilecek eğitimli ve başarılı nesiller yetiştirmekten geçmektedir. Değerli okurlara sunulan bu kitapta; PISA, TIMMS gibi uluslararası değerlendirme sınavlarında başarılı ülkelerin yanı sıra eğitim alanında sürekli yenileşme çabası içinde olan 25 farklı ülkenin eğitim sistemi ile Türk eğitim sistemi karşılaştırılmıştır. Ülkelerin karşılaştırılmasını kolaylaştırmak adına ortak başlıklar belirlenmiş ve her ülke aynı alt başlıklara bağlı kalınarak değerlendirilmiştir. Kitap, küresel çapta eğitim sisteminde istenilen akademik başarılara sahip olabilmek için bu alanda yapılan yeniliklere, benzerlik ve farklılıklara yer verip karşılaştırmalar yaparak, ülkemizin eğitim sistemine katkı sunmayı amaçlamaktadır. Bu kitapta yapmaya çalıştığımız gibi karşılaştırmalı eğitim çalışmaları; uluslararası sınavlarda ve küresel refah endekslerinde lider olan ülkeleri tanımaya, eğitim sistemlerinde reform yapılması gereken alanları ve evrensel iyi örnekleri görmeye, bireylere ve yönetenlere küresel bakış açısı kazandırmaya, bireyin kendini gerçekleştirebileceği ideale yakın sistemlerin tasarlanmasına yardımcı olabilmektedir.

Konu Terimleri
Eğitim bilimleri, -- Eğitim politikası
 
Educational science, -- Education politics

Ek Yazar
Tok, Türkay N.

Elektronik Erişim
Tam metin erişmek için tıklayınız.


KütüphaneMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu/İade Tarihi
Elektronik KütüphaneE-Kitap192309-1001XX(192309.1)Turcademy