Bibliyoterepi kullanarak akran zorbalığı ile mücadele: bir kapsayıcı eğitim stratejisi

Başlık
Bibliyoterepi kullanarak akran zorbalığı ile mücadele: bir kapsayıcı eğitim stratejisi

ISBN
9786051707136

Yazar
Özbek, Özlem Yeşim

Basım Bilgisi
1. baskı

Yayım Bilgisi
Ankara: Anı Yayıncılık, 2022

Fiziksel Açıklamalar
170 sayfa

Genel Not
1. Bölüm: Akra Zorbalığı ve Zorbalık Türleri - 2. Bölüm: Akran Zorbalığını Önlemede Bibliyoterapi Kullanımı - 3. Bölüm: Sınıf Düzeylerine Göre Seçilen Kitaplarn Bibliyoterapi Uygulama Planları - 4. Bölüm: Bibliyoterapi Uygulamaları - 5. Bölüm: Akaran Zorbalığını Önleme Bibliyoterapi Uygulamalarnda Kullanılabilecek Etkinlik ve Materyal Önerileri
 
Göçmenlik, mültecilik, engellilik, mevsimlik tarım işçiliği, ekonomik yetersizlik ve bireysel farklılıkları nedeniyle karşılaştığı ayrımcılık ve zorbalıkla mücadele etmek zorunda kalan her yaştan ve cinsiyetten birey... özellikle de çocuklar gündelik hayatlarında pek çok sorunla yüz yüze geliyor. Bu sorunların en önemlilerinden birisi de zorba tutumlar. Zorbalığın gerçekleştiği her mekânda bu şiddet türlerine şahit oluyoruz ya da bunları yaşamak zorunda kalıyoruz. Bu kitap iki amaca yönelik hazırlanmıştır. İlki; zorbalık türlerini ayırt ederek farkına varmak ve zorbalığın bireylerde yarattığı etkileri açıklamaktır. İkinci olarak zorbalık ve farklılıklar üzerine yazılmış çocuk edebiyatı eserlerinden bir seçki oluşturulmuştur. Seçilen tüm kitaplar yaş aralıklarına göre gruplandırılmıştır. Bu kitaplar için eğitimcilerin rahatlıkla uygulayabileceği bibliyoterapi atölyeleri hazırlanmıştır. Bibliyoterapi atölyeleri paylaşılmadan önce gönüllü öğrenci grupları ve eğitimciler tarafından uygulanmış, uygulamalara ait sonuçlar yayınlanmıştır. Kitabın; çocuk edebiyatını amaca yönelik olarak kullanmak isteyen tüm eğitimcilere yeni fikirler veren bir kılavuz olmasını umut ediyoruz. Nalan Akduman

İçindekiler
1. Bölüm: Akra Zorbalığı ve Zorbalık Türleri - 2. Bölüm: Akran Zorbalığını Önlemede Bibliyoterapi Kullanımı - 3. Bölüm: Sınıf Düzeylerine Göre Seçilen Kitaplarn Bibliyoterapi Uygulama Planları - 4. Bölüm: Bibliyoterapi Uygulamaları - 5. Bölüm: Akaran Zorbalığını Önleme Bibliyoterapi Uygulamalarnda Kullanılabilecek Etkinlik ve Materyal Önerileri

Özet
Göçmenlik, mültecilik, engellilik, mevsimlik tarım işçiliği, ekonomik yetersizlik ve bireysel farklılıkları nedeniyle karşılaştığı ayrımcılık ve zorbalıkla mücadele etmek zorunda kalan her yaştan ve cinsiyetten birey... özellikle de çocuklar gündelik hayatlarında pek çok sorunla yüz yüze geliyor. Bu sorunların en önemlilerinden birisi de zorba tutumlar. Zorbalığın gerçekleştiği her mekânda bu şiddet türlerine şahit oluyoruz ya da bunları yaşamak zorunda kalıyoruz. Bu kitap iki amaca yönelik hazırlanmıştır. İlki; zorbalık türlerini ayırt ederek farkına varmak ve zorbalığın bireylerde yarattığı etkileri açıklamaktır. İkinci olarak zorbalık ve farklılıklar üzerine yazılmış çocuk edebiyatı eserlerinden bir seçki oluşturulmuştur. Seçilen tüm kitaplar yaş aralıklarına göre gruplandırılmıştır. Bu kitaplar için eğitimcilerin rahatlıkla uygulayabileceği bibliyoterapi atölyeleri hazırlanmıştır. Bibliyoterapi atölyeleri paylaşılmadan önce gönüllü öğrenci grupları ve eğitimciler tarafından uygulanmış, uygulamalara ait sonuçlar yayınlanmıştır. Kitabın; çocuk edebiyatını amaca yönelik olarak kullanmak isteyen tüm eğitimcilere yeni fikirler veren bir kılavuz olmasını umut ediyoruz. Nalan Akduman

Konu Terimleri
Eğitim Bilimleri, -- Eğitmen Sorumluluğu
 
Educational science, -- Instructor Liability

Ek Yazar
Taneri, Pervin Oya
 
Akduman, Nalan

Elektronik Erişim
Tam metin erişmek için tıklayınız.


KütüphaneMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu/İade Tarihi
Elektronik KütüphaneE-Kitap192302-1001XX(192302.1)Turcademy