Örgütsel check-up

Başlık
Örgütsel check-up

ISBN
9786253651756

Basım Bilgisi
1. baskı

Yayım Bilgisi
Ankara: Gazi kitabevi, 2023

Fiziksel Açıklamalar
428 sayfa

Genel Not
Örgütsel sağlık - Örgüt kültürü - Örgütsel değişim - Örgütsel güven - Örgütsel işbirliği - Öğrenen örgütler - Örgütsel uyum - İşe tutkunluk - Çalışan refahı ve sağlığına iş talepleri kaynakları teorisi odaklı bir yaklaşım - Liderlik tarzları ve örgütsel sağlık - Örgüt iklimi - Örgütsel sağlıksızlık - Cinsiyet ayrımcılığı - İstismarcı yönetim - İşgören stresi ve örgütsel stres yönetimi - Örgütlerde kayırmacılık - Örgütsel yabancılaşma - Örgütsel dedikodu - İşletme körlüğü - Etik dışı davranışlar - Örgütsel ikiyüzlülük - Örgütsel mobbing
 
Üretim anlayışı dönemindeki "ne üretirsem satarım" düşüncesinin önemini kaybettiği ve "müşteri ne isterse onu üretirim", "Müşteri Velinimetimizdir" ve "Müşteri kraldır" sürecinin önem kazandığı dönemin içeresinde yer almaktayız. Bu dönemin ortaya çıkmasının temeli bilgi ve iletişim teknolojisinde yaşanan gelişmeler ve bu gelişmelerin yaratmış olduğu değişimdir. Özellikle Endüstri 4.0'ın getirmiş olduğu yeniliklerin Toplum 5.0 ile sinerjisi endüstriyel ve toplumsal süreçte yaşanan değişimleri en üst seviyeye çıkararak farklı bir yapının oluşmasına neden olmuştur. Bu oluşum özellikle "süper akıllı toplum" haline gelen ve böylece en büyük güce yani "bilgiye" sahip olan toplum karşısında, küresel süreçte homojen nitelikli ürün ve hizmet sunan işletmeleri yoğun bir rekabet ortamına sürükleyerek daha güçsüz bir konuma getirmiştir. Özellikle bilginin yaratmış olduğu gücü elinde bulunduran tüketiciler istek ve ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla üretim ve hizmet sunan örgütlerin yaratacağı faydayı karşılaştırabilme ve en büyük faydayı sağlayanı tercih ederek "sadık müşteri olma" davranışından uzaklaşmaktadırlar.

İçindekiler
Örgütsel sağlık - Örgüt kültürü - Örgütsel değişim - Örgütsel güven - Örgütsel işbirliği - Öğrenen örgütler - Örgütsel uyum - İşe tutkunluk - Çalışan refahı ve sağlığına iş talepleri kaynakları teorisi odaklı bir yaklaşım - Liderlik tarzları ve örgütsel sağlık - Örgüt iklimi - Örgütsel sağlıksızlık - Cinsiyet ayrımcılığı - İstismarcı yönetim - İşgören stresi ve örgütsel stres yönetimi - Örgütlerde kayırmacılık - Örgütsel yabancılaşma - Örgütsel dedikodu - İşletme körlüğü - Etik dışı davranışlar - Örgütsel ikiyüzlülük - Örgütsel mobbing

Özet
Üretim anlayışı dönemindeki "ne üretirsem satarım" düşüncesinin önemini kaybettiği ve "müşteri ne isterse onu üretirim", "Müşteri Velinimetimizdir" ve "Müşteri kraldır" sürecinin önem kazandığı dönemin içeresinde yer almaktayız. Bu dönemin ortaya çıkmasının temeli bilgi ve iletişim teknolojisinde yaşanan gelişmeler ve bu gelişmelerin yaratmış olduğu değişimdir. Özellikle Endüstri 4.0'ın getirmiş olduğu yeniliklerin Toplum 5.0 ile sinerjisi endüstriyel ve toplumsal süreçte yaşanan değişimleri en üst seviyeye çıkararak farklı bir yapının oluşmasına neden olmuştur. Bu oluşum özellikle "süper akıllı toplum" haline gelen ve böylece en büyük güce yani "bilgiye" sahip olan toplum karşısında, küresel süreçte homojen nitelikli ürün ve hizmet sunan işletmeleri yoğun bir rekabet ortamına sürükleyerek daha güçsüz bir konuma getirmiştir. Özellikle bilginin yaratmış olduğu gücü elinde bulunduran tüketiciler istek ve ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla üretim ve hizmet sunan örgütlerin yaratacağı faydayı karşılaştırabilme ve en büyük faydayı sağlayanı tercih ederek "sadık müşteri olma" davranışından uzaklaşmaktadırlar.

Konu Terimleri
Ekonomi, ekonometri ve finans, -- Çalışma ekonomisi
 
Economics, econometrics and finance, -- Labor economics

Ek Yazar
Zengin, Yunus
 
Moç, Turhan

Elektronik Erişim
Tam metin erişmek için tıklayınız.


KütüphaneMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu/İade Tarihi
Elektronik KütüphaneE-Kitap192082-1001XX(192082.1)Turcademy