İşletmelerde dijital dönüşüm

Başlık
İşletmelerde dijital dönüşüm

ISBN
9786253651435

Yayım Bilgisi
Ankara: Gazi Kitabevi, 2023

Fiziksel Açıklamalar
296 sayfa

Genel Not
Endüstri 4.0 uygulamaları ve Toplum 5.0'a geçişle birlikte giderek önem kazanan dijitalleşme kavramı yapay zekâ, nesnelerin interneti, bulut bilişim, makine öğrenimi gibi dijital teknolojilerin işletmelerde kullanımını zorunlu kılmıştır. İşletmelerde dijital dönüşüm, geleneksel iş yapma yöntemlerinin dijital teknolojilerle değiştirilmesi veya dijital teknolojilerin iş süreçlerine dâhil edilmesi anlamına gelmektedir. Bu dönüşüm, işletmelerin faaliyetlerini daha etkin hale getirmelerine, daha iyi müşteri deneyimi sağlamalarına ve daha hızlı karar vermelerine yardımcı olmaktadır. Dijitalleşmenin işletmeler için yarattığı katma değer, veri toplama ve analiz etme süreçlerini kolaylaştırmasıdır. İşletmeler, dijital araçlar sayesinde müşterilerinin tercihlerini ve davranışlarını daha iyi anlayabilmekte ve bu doğrultuda stratejilerini belirlemektedir. İşletmelerin dijitalleşme stratejileri geliştirmeleri ve dijital teknolojileri kullanarak iş süreçlerini iyileştirmeleri; müşteri memnuniyetini artırmaları, maliyetlerini düşürmeleri, verimliliklerini artırmaları ve rekabet avantajını sürdürebilir kılmaları adına son derece önemlidir.

Özet
Endüstri 4.0 uygulamaları ve Toplum 5.0'a geçişle birlikte giderek önem kazanan dijitalleşme kavramı yapay zekâ, nesnelerin interneti, bulut bilişim, makine öğrenimi gibi dijital teknolojilerin işletmelerde kullanımını zorunlu kılmıştır. İşletmelerde dijital dönüşüm, geleneksel iş yapma yöntemlerinin dijital teknolojilerle değiştirilmesi veya dijital teknolojilerin iş süreçlerine dâhil edilmesi anlamına gelmektedir. Bu dönüşüm, işletmelerin faaliyetlerini daha etkin hale getirmelerine, daha iyi müşteri deneyimi sağlamalarına ve daha hızlı karar vermelerine yardımcı olmaktadır. Dijitalleşmenin işletmeler için yarattığı katma değer, veri toplama ve analiz etme süreçlerini kolaylaştırmasıdır. İşletmeler, dijital araçlar sayesinde müşterilerinin tercihlerini ve davranışlarını daha iyi anlayabilmekte ve bu doğrultuda stratejilerini belirlemektedir. İşletmelerin dijitalleşme stratejileri geliştirmeleri ve dijital teknolojileri kullanarak iş süreçlerini iyileştirmeleri; müşteri memnuniyetini artırmaları, maliyetlerini düşürmeleri, verimliliklerini artırmaları ve rekabet avantajını sürdürebilir kılmaları adına son derece önemlidir.

Konu Terimleri
Sosyal bilimler, -- Dijital dönüşüm
 
Social sciences, -- Digital transformation

Ek Yazar
Kosa, Gözde
 
Karabayır, Mehmet Emin

Elektronik Erişim
Tam metin erişmek için tıklayınız.


KütüphaneMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu/İade Tarihi
Elektronik KütüphaneE-Kitap191562-1001XX(191562.1)Turcademy