Türkçe öğretimi

Başlık
Türkçe öğretimi

ISBN
9786258044515

Basım Bilgisi
1. baskı

Yayım Bilgisi
Ankara: Pegem akademi yayıncılık, 2022

Fiziksel Açıklamalar
440 sayfa; 24 cm

Genel Not
Türk dili, milletimiz için anne sütü kadar temiz ve azizdir. Yahya Kemal'in "Türkçe, ağzımda anne sütüdür." deyişi bu gerçeği gözler önüne seren önemli bir örnektir. Fazıl Hüsnü Dağlarca bu meyanda "Türkçem benim ses bayrağımdır." derken Mustafa Kemal Atatürk, "Türk dili Türk milletinin kutsal bir hazinesidir. O, milletin kalbi, milletin zihnidir." demiştir. Türkçenin milletimiz için önemine vurgu yapan veciz sözlere daha birçok örnek verilebilir. Bu nedenlerle Türkçenin ana dili olarak öğretilmesi Türkçe sevdalıları için milli bir görevdir. Bu görev bilinciyle alan uzmanları tarafından hazırlanan incelemekte olduğunuz eser, akademik bir nitelik taşımasının yanında Sınıf Öğretmenliği lisans programında yer alan "Türkçe Öğretimi" dersinin müfredatıyla tamamen uyumlu olması yönüyle benzerlerinden ayrılmaktadır. On beş bölümden oluşan eserde sırasıyla: Ana dili olarak Türkçe öğretiminin tarihî seyri; güncel ilkokul Türkçe dersi öğretim programı üzerine bir inceleme; dinleme becerisinin geliştirilmesi; konuşma becerisinin geliştirilmesi; ilk okuma ve yazma öğretimi; okuma becerisinin geliştirilmesi; hızlı okuma; okuma metinleri ve öğretimi; söz varlığının geliştirilmesi, metinlerden anlam kurma ve ana fikir öğretimi; yazma becerisinin geliştirilmesi; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi; medya okuryazarlığı; Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler; anlama becerilerinin değerlendirilmesi (okuma ve dinleme); anlatma becerilerinin değerlendirilmesi (yazma ve konuşma)konuları işlenmiştir. Eserin eğitim fakültelerinin başta Sınıf Öğretmenliği alanında öğrenim gören öğretmen adayları olmak üzere sınıf öğretmenleri, Türkçe öğretmen adayları, Türkçe öğretmenleri ve lisans-lisansüstü programlarda Türkçe eğitimi veren akademisyenler ile alan araştırmacılarının ders kitabı veya kaynak eser bağlamındaki ihtiyaçlarına büyük ölçüde cevap vereceği inancındayız.
 
İçindekiler: ana dili olarak Türkçe öğretiminin tarihi seyri/ Naif Kardaş; güncel ilkokul Türkçe dersi öğretim programı üzerine bir inceleme/ Cenan İşçi; dinleme becerisinin geliştirilmesi/ Naif Kardaş; konuşma becerisinin geliştirilmesi/ Bünyamin Sarıkaya; ilk okuma ve yazma öğretimi/ Mustafa Kaya; okuma becerisinin geliştirilmesi/ Dilek Ünveren; hızlı okuma/ Faruk Kayman; okuma metinleri ve öğretimi/ Ahmet Karabulut; söz varlığının geliştirilmesi, metinlerden anlam kurma ve ana fikir öğretimi/ Aliye Nur Ercan Güven; yazma becerisinin geliştirilmesi/ Muhammed Tunagür; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi/ Kayhan İnan; medya okuryazarlığı/ N. Hümeyra Özdemir Eren; Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler/ Mehmet Nuri Kardaş; anlam becerilerinin değerlendirilmesi (okuma ve dinleme)/ Bilge Bağcı Ayrancı; anlatma becerilerinin değerlendirilmesi (yazma ve konuşma)/ Bilge Bağcı Ayrancı

İçindekiler
İçindekiler: ana dili olarak Türkçe öğretiminin tarihi seyri/ Naif Kardaş; güncel ilkokul Türkçe dersi öğretim programı üzerine bir inceleme/ Cenan İşçi; dinleme becerisinin geliştirilmesi/ Naif Kardaş; konuşma becerisinin geliştirilmesi/ Bünyamin Sarıkaya; ilk okuma ve yazma öğretimi/ Mustafa Kaya; okuma becerisinin geliştirilmesi/ Dilek Ünveren; hızlı okuma/ Faruk Kayman; okuma metinleri ve öğretimi/ Ahmet Karabulut; söz varlığının geliştirilmesi, metinlerden anlam kurma ve ana fikir öğretimi/ Aliye Nur Ercan Güven; yazma becerisinin geliştirilmesi/ Muhammed Tunagür; okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geliştirilmesi/ Kayhan İnan; medya okuryazarlığı/ N. Hümeyra Özdemir Eren; Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler/ Mehmet Nuri Kardaş; anlam becerilerinin değerlendirilmesi (okuma ve dinleme)/ Bilge Bağcı Ayrancı; anlatma becerilerinin değerlendirilmesi (yazma ve konuşma)/ Bilge Bağcı Ayrancı

Konu Terimleri
Türk dili - öğrenim ve öğretim
 
Dil öğretimi
 
Türkçe öğretimi

Ek Yazar
Kardaş, Naif
 
Kardaş, Mehmet Nuri

Başlık Ek Girişi
Ana dili olarak Türkçe öğretiminin tarihi seyri
 
Güncel ilkokul Türkçe dersi öğretim programı üzerine bir inceleme
 
Dinleme becerisinin geliştirilmesi
 
Konuşma becerisinin geliştirilmesi
 
İlk okuma ve yazma öğretimi
 
Okuma becerisinin geliştirilmesi
 
Hızlı okuma
 
Okuma metinleri ve öğretimi
 
Söz varlığının geliştirilmesi, metinlerden anlam kurma ve ana fikir öğretimi
 
Yazma becerisinin geliştirilmesi
 
Okuma ve yazma yoluyla eleştirel düşüncenin geiştirilmesi
 
Medya okuryazarlığı
 
Türkçe öğretiminde kullanılabilecek çağdaş yöntem ve teknikler
 
Anlam becerilerinin değerendirilmesi (okuma ve dinleme)
 
Anlatma becerilerinin değerlendirilmesi (yazma ve konuşma)

Elektronik Erişim
Tam metin erişmek için tıklayınız.


KütüphaneMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu/İade Tarihi
Elektronik KütüphaneE-Kitap189366-1001PL111Turcademy