Elektronik ticaret ve mesafeli elektronik sözleşmelerde tüketicinin korunması

Başlık
Elektronik ticaret ve mesafeli elektronik sözleşmelerde tüketicinin korunması

ISBN
9789750271069

Yazar
Arslan, Merve.

Basım Bilgisi
1. baskı.

Yayım Bilgisi
Ankara: Seçkin Yayıncılık, 2021.

Fiziksel Açıklamalar
276 s. ; 24 cm.

Genel Not
İhtiyaçlarımızın karşılanmasında yaygın olarak karşımıza çıkan elektronik ticaret kapsamından kurulan mesafeli elektronik sözleşmeler, tüketici açısından sağladığı avantajlar yanında bir takım dezavantajlı durumları ve riskleri de beraberinde getirmektedir. Söz konusu sözleşmelerde zayıf konumda bulunan tüketicinin etkin korunması, tüketicinin hakları ve yükümlülükleri konusunda bilgilendirilmesi ve tüketicinin durumunu dengeleyici mevzuat düzenlemelerine gidilmesi yoluyla mümkün olabilmektedir. Çalışmamız tüketicinin etkin korunması amacına hizmet etmek üzere yapılmıştır. Konu üç bölüm halinde ele alınmıştır. İlk bölümde, elektronik ticaret kavramı, elektronik ticaretin en yaygın aracı olan internet kavramı ve özellikleri, elektronik ticaretin türleri, avantaj ve dezavantajları, s-ticaret ve m-ticaret kavramları; ikinci bölümde, elektronik sözleşme türleri, mesafeli elektronik sözleşmelerin kurulması ve ifası, üçüncü bölümde ise mesafeli elektronik sözleşmelerde, bilgilendirme yükümlülüğü, cayma hakkı, haksız şartlar, ayıplı mal ve hizmet ifası, borçlunun temerrüdü ve imkânsızlık müesseseleri kapsamında tüketicinin korunması konusunda değerlendirmeler yapılmıştır.

Özet
İhtiyaçlarımızın karşılanmasında yaygın olarak karşımıza çıkan elektronik ticaret kapsamından kurulan mesafeli elektronik sözleşmeler, tüketici açısından sağladığı avantajlar yanında bir takım dezavantajlı durumları ve riskleri de beraberinde getirmektedir. Söz konusu sözleşmelerde zayıf konumda bulunan tüketicinin etkin korunması, tüketicinin hakları ve yükümlülükleri konusunda bilgilendirilmesi ve tüketicinin durumunu dengeleyici mevzuat düzenlemelerine gidilmesi yoluyla mümkün olabilmektedir. Çalışmamız tüketicinin etkin korunması amacına hizmet etmek üzere yapılmıştır. Konu üç bölüm halinde ele alınmıştır. İlk bölümde, elektronik ticaret kavramı, elektronik ticaretin en yaygın aracı olan internet kavramı ve özellikleri, elektronik ticaretin türleri, avantaj ve dezavantajları, s-ticaret ve m-ticaret kavramları; ikinci bölümde, elektronik sözleşme türleri, mesafeli elektronik sözleşmelerin kurulması ve ifası, üçüncü bölümde ise mesafeli elektronik sözleşmelerde, bilgilendirme yükümlülüğü, cayma hakkı, haksız şartlar, ayıplı mal ve hizmet ifası, borçlunun temerrüdü ve imkânsızlık müesseseleri kapsamında tüketicinin korunması konusunda değerlendirmeler yapılmıştır.

Konu Terimleri
Tüketici hukuku.
 
Consumer law.

Elektronik Erişim
Tam metin erişmek için tıklayınız.


KütüphaneMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu/İade Tarihi
Elektronik KütüphaneE-Kitap188748-1001KKX3276Turcademy