Eğitim sosyolojisi yazıları

Başlık
Eğitim sosyolojisi yazıları

ISBN
9786052410257

Yazar
Özyurt, Cevat.

Basım Bilgisi
7. baskı.

Yayım Bilgisi
Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 2021.

Fiziksel Açıklamalar
194 s. ; 24 cm.

Genel Not
Bu kitap, eğitim kurumunun son birkaç yüzyılda geçirdiği dönüşümü anlama çabasının bir ürünüdür. E. Gellner'in ulus-devletin meşru eğitim tekeline sahip olduğu tezi ile E. Durkheim'ın devletin ahlâkî disiplinin en kusursuz organı olduğu tezi modern toplumlarda devletin eğitim aracılığıyla değer belirlemede başat konumda olduğunu gösteriyor. Modernitede devletin bu başat konumunu dikkate alarak, modernleşme, post-modernleşme ve küreselleşme olguları gibi büyük dönüşümler bağlamında siyasal sosyalleşme, vatandaşlık eğitimi ve değerler eğitiminin karakteristik özelliklerini ortaya çıkarmaya ve bu özelliklerin Türkiye'de ve dünyada XXI. yüzyılda hangi yönde değişim eğilimi gösterdiğini nedenleriyle birlikte anlamaya çalışıyoruz. Bu yönüyle kitap, eğitim olgusunun ve eğitim kurumunun bir resmini ortaya koymanın ötesinde, eğitim üzerine bir düşünme etkinliği olma özelliğine sahiptir ve okuyucuyu bu düşünme etkinliğine ortak olmaya dâvet etmektedir.

Özet
Bu kitap, eğitim kurumunun son birkaç yüzyılda geçirdiği dönüşümü anlama çabasının bir ürünüdür. E. Gellner'in ulus-devletin meşru eğitim tekeline sahip olduğu tezi ile E. Durkheim'ın devletin ahlâkî disiplinin en kusursuz organı olduğu tezi modern toplumlarda devletin eğitim aracılığıyla değer belirlemede başat konumda olduğunu gösteriyor. Modernitede devletin bu başat konumunu dikkate alarak, modernleşme, post-modernleşme ve küreselleşme olguları gibi büyük dönüşümler bağlamında siyasal sosyalleşme, vatandaşlık eğitimi ve değerler eğitiminin karakteristik özelliklerini ortaya çıkarmaya ve bu özelliklerin Türkiye'de ve dünyada XXI. yüzyılda hangi yönde değişim eğilimi gösterdiğini nedenleriyle birlikte anlamaya çalışıyoruz. Bu yönüyle kitap, eğitim olgusunun ve eğitim kurumunun bir resmini ortaya koymanın ötesinde, eğitim üzerine bir düşünme etkinliği olma özelliğine sahiptir ve okuyucuyu bu düşünme etkinliğine ortak olmaya dâvet etmektedir.

Konu Terimleri
Eğitim sosyolojisi.
 
Educational sociology.

Elektronik Erişim
Tam metin erişmek için tıklayınız.


KütüphaneMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu/İade Tarihi
Elektronik KütüphaneE-Kitap188120-1001LC191Turcademy