Tarih ders kitaplarında imajlar

Başlık
Tarih ders kitaplarında imajlar

ISBN
9786050370546

Yayım Bilgisi
Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 2019.

Fiziksel Açıklamalar
464 s. ; 24 cm.

Genel Not
Tarih ders kitaplarında "ötekiler" ve bunların nasıl yer aldığı konusu, insanlarda her zaman merak uyandırmıştır. Zira tarih ders kitaplarının, kolektif "ben" ve "öteki" imgelerini en açık şekilde pratikte ortaya koyduğu düşünülmüştür. Bu sebepten olsa gerek, Türk tarih ders kitaplarındaki ötekiler, farklı konu başlıkları çerçevesinde incelenerek bugün kadar pek çok makale ve bildiriye konu edilmiştir. Bu çalışmamızda, Türkiye'deki tarih ders kitaplarındaki imajları, tabiri caizse "ötekisi"-"berikisiyle", "kahramanı"-"hainiyle" birlikte inceledik. Bundan amacımız, Türkiye'de yaklaşık yüzyıllık süreçte tarih ders kitaplarında öne çıkan imajları betimleyerek, konuya ilişkin devam eden sorunları tespit etmek, var olan iyileşme sürecini görünür kılmaktır. Kitabımızda yer alan her bir imaja ilişkin incelemeyi, 1930'lardan günümüze kadar, 10'ar yıllık süreçleri örnekleyecek ders kitaplarının seçimiyle gerçekleştirdik. Elde edilen bulguları ise ana hatlarıyla, Türk Tarih Tezi, Hümanist Dönem, Türk-İslam Sentezi ve Pedagojik Yönelimler Dönemi olarak dört ana dönemde anlamlandırmaya çalıştık. Böylelikle dönemlere göre tarih ders kitaplarında konu edilen imajların, siyasi ve bürokratik iktidar tarafından nasıl biçimlendirildiğinin bir anlamda büyük fotoğrafını çıkarmayı planladık.

Özet
Tarih ders kitaplarında "ötekiler" ve bunların nasıl yer aldığı konusu, insanlarda her zaman merak uyandırmıştır. Zira tarih ders kitaplarının, kolektif "ben" ve "öteki" imgelerini en açık şekilde pratikte ortaya koyduğu düşünülmüştür. Bu sebepten olsa gerek, Türk tarih ders kitaplarındaki ötekiler, farklı konu başlıkları çerçevesinde incelenerek bugün kadar pek çok makale ve bildiriye konu edilmiştir. Bu çalışmamızda, Türkiye'deki tarih ders kitaplarındaki imajları, tabiri caizse "ötekisi"-"berikisiyle", "kahramanı"-"hainiyle" birlikte inceledik. Bundan amacımız, Türkiye'de yaklaşık yüzyıllık süreçte tarih ders kitaplarında öne çıkan imajları betimleyerek, konuya ilişkin devam eden sorunları tespit etmek, var olan iyileşme sürecini görünür kılmaktır. Kitabımızda yer alan her bir imaja ilişkin incelemeyi, 1930'lardan günümüze kadar, 10'ar yıllık süreçleri örnekleyecek ders kitaplarının seçimiyle gerçekleştirdik. Elde edilen bulguları ise ana hatlarıyla, Türk Tarih Tezi, Hümanist Dönem, Türk-İslam Sentezi ve Pedagojik Yönelimler Dönemi olarak dört ana dönemde anlamlandırmaya çalıştık. Böylelikle dönemlere göre tarih ders kitaplarında konu edilen imajların, siyasi ve bürokratik iktidar tarafından nasıl biçimlendirildiğinin bir anlamda büyük fotoğrafını çıkarmayı planladık.

Konu Terimleri
Tarih ders kitapları.
 
History course books.

Ek Yazar
Kaymakcı, Selahattin.

Elektronik Erişim
Tam metin erişmek için tıklayınız.


KütüphaneMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu/İade Tarihi
Elektronik KütüphaneE-Kitap186200-1001NG911Turcademy