Dil ve edebiyat öğretimi

Başlık
Dil ve edebiyat öğretimi

ISBN
9786051702414

Yazar
Çelik, Tuğba.

Yayım Bilgisi
Ankara: Anı Yayıncılık, 2018.

Fiziksel Açıklamalar
344 s. ; 24 cm.

Genel Not
2011'den bu yana altıncı yılını tamamlayan bu kitaba dil ve edebiyat öğretimi uzmanları, öğretmen ve öğretmen adaylarının gösterdiği yoğun ilgiden kıvanç duydum. Birinci ve ikinci baskıyı okuyanlardan aldığım öneriler doğrultusunda kitabın üçüncü baskısına bazı eklemeler yaptım. Bu eklemeleri özetle dile getirmek isterim. Başlangıçtan bugüne Türkiye'de yürürlüğe girmiş tüm dil ve edebiyat dersi öğretim programlarının değerlendirildiği birinci bölüme, 2015 ve 2017 yıllarında hazırlanmış dil ve edebiyat dersi öğretim programlarının değerlendirilmesi eklendi. Kitabın birinci ve ikinci baskısında, her sınıf için hazırlanan aşamalı sınıflandırma içeriklerinde kullanılan 'davranış' kavramından vazgeçildi; üçüncü baskıda aşamalı sınıflandırma içerikleri 'kazanım' kavramı ekseninde güncellendi. Dil ve edebiyat öğretmenlerinin sınıf ortamında ya da sınavlarda kullanabilecekleri soru tiplerini örneklendirmek amacıyla Ölçme ve değerlendirme başlığı altında yeni bir bölüm yazıldı. Bu bölümde öğrencilerin yazınsal ve bilgilendirici metinleri daha iyi anlayıp çözümleyebilmeleri için gerekli açık uçlu sorular, öğrencilerin özellikle bilgi ve kavrama düzeylerini ölçmek amacıyla çoktan seçmeli ve boşluk doldurma soruları örneklendirildi. Daha önceki baskılarda "Ekler" bölümünde yer alan eğitim durumu örnekleri, gözden geçirilerek "Eğitim Durumu Örnekleri" başlığı altında ayrı bir bölüm olarak tanımlandı. Sözlükçe ve Dizin bölümleri eklendi. Üçüncü baskıyı içerik ve dil bakımından

Özet
2011'den bu yana altıncı yılını tamamlayan bu kitaba dil ve edebiyat öğretimi uzmanları, öğretmen ve öğretmen adaylarının gösterdiği yoğun ilgiden kıvanç duydum. Birinci ve ikinci baskıyı okuyanlardan aldığım öneriler doğrultusunda kitabın üçüncü baskısına bazı eklemeler yaptım. Bu eklemeleri özetle dile getirmek isterim. Başlangıçtan bugüne Türkiye'de yürürlüğe girmiş tüm dil ve edebiyat dersi öğretim programlarının değerlendirildiği birinci bölüme, 2015 ve 2017 yıllarında hazırlanmış dil ve edebiyat dersi öğretim programlarının değerlendirilmesi eklendi. Kitabın birinci ve ikinci baskısında, her sınıf için hazırlanan aşamalı sınıflandırma içeriklerinde kullanılan 'davranış' kavramından vazgeçildi; üçüncü baskıda aşamalı sınıflandırma içerikleri 'kazanım' kavramı ekseninde güncellendi. Dil ve edebiyat öğretmenlerinin sınıf ortamında ya da sınavlarda kullanabilecekleri soru tiplerini örneklendirmek amacıyla Ölçme ve değerlendirme başlığı altında yeni bir bölüm yazıldı. Bu bölümde öğrencilerin yazınsal ve bilgilendirici metinleri daha iyi anlayıp çözümleyebilmeleri için gerekli açık uçlu sorular, öğrencilerin özellikle bilgi ve kavrama düzeylerini ölçmek amacıyla çoktan seçmeli ve boşluk doldurma soruları örneklendirildi. Daha önceki baskılarda "Ekler" bölümünde yer alan eğitim durumu örnekleri, gözden geçirilerek "Eğitim Durumu Örnekleri" başlığı altında ayrı bir bölüm olarak tanımlandı. Sözlükçe ve Dizin bölümleri eklendi. Üçüncü baskıyı içerik ve dil bakımından

Konu Terimleri
Edebiyat öğrenimi.
 
Literature education.

Elektronik Erişim
Tam metin erişmek için tıklayınız.


KütüphaneMateryal TürüDemirbaşYer Numarası
Elektronik KütüphaneE-Kitap186106-1001PL248