Matematik eğitiminde teoriler

Başlık
Matematik eğitiminde teoriler

ISBN
9786053183808

Yayım Bilgisi
Ankara : Pegem Akademi Yayıncılık, 2016.

Fiziksel Açıklamalar
1016 s. ; 24 cm.

Genel Not
Tanınmış sosyal psikologlardan Kurt Lewin "İyi bir teori kadar pratik bir şey yoktur." sözüyle iyi bir teorinin karmaşık olguları açıklamadaki gücüne vurgu yapmaktadır. Teoriyi pratik yapan temel unsur dağınık ve parçalar hâlindeki olgulara daha sistematik bakmayı mümkün kılması ve çıplak gözle görülenlerin arkasında yatan unsurlar hakkında fikir vermesidir. Öğrenme ve öğretmeyi konu edinen matematik eğitimi teorileri de birçoğumuz için aşikâr görünen olguların arka planında yer alan parametreleri ortaya koyması açısından son derece önemlidir. Elinizdeki bu kitap Türkçe matematik eğitimi literatürü için bir ilk olup, son 40 yılda alanda üretilen teorileri özgün bir bakış açısıyla ele almaktadır.Üç akademisyenin editörlüğünde hazırlanan bu esere üçü yurt dışı olmak üzere 34 üniversite ve farklı kurumlarda çalışan 62 akademisyen 52 bölümle katkıda bulunmuştur. Türkçe matematik eğitimi literatürünün kimliğinin ve gündeminin belirlenmesinde öncü bir kaynak olacağını düşündüğümüz bu kitap çalışmasının, yüksek lisans ve doktora öğrencileriyle birlikte öğretmen ve öğretmen adayları için de temel bir kaynak teşkil edeceğine inanıyoruz. Bu kitap çalışmasının teori üreten bir Türkçe matematik eğitimi araştırma kültürünün gelişmesine katkı sunması ümidiyle.

Özet
Tanınmış sosyal psikologlardan Kurt Lewin "İyi bir teori kadar pratik bir şey yoktur." sözüyle iyi bir teorinin karmaşık olguları açıklamadaki gücüne vurgu yapmaktadır. Teoriyi pratik yapan temel unsur dağınık ve parçalar hâlindeki olgulara daha sistematik bakmayı mümkün kılması ve çıplak gözle görülenlerin arkasında yatan unsurlar hakkında fikir vermesidir. Öğrenme ve öğretmeyi konu edinen matematik eğitimi teorileri de birçoğumuz için aşikâr görünen olguların arka planında yer alan parametreleri ortaya koyması açısından son derece önemlidir. Elinizdeki bu kitap Türkçe matematik eğitimi literatürü için bir ilk olup, son 40 yılda alanda üretilen teorileri özgün bir bakış açısıyla ele almaktadır.Üç akademisyenin editörlüğünde hazırlanan bu esere üçü yurt dışı olmak üzere 34 üniversite ve farklı kurumlarda çalışan 62 akademisyen 52 bölümle katkıda bulunmuştur. Türkçe matematik eğitimi literatürünün kimliğinin ve gündeminin belirlenmesinde öncü bir kaynak olacağını düşündüğümüz bu kitap çalışmasının, yüksek lisans ve doktora öğrencileriyle birlikte öğretmen ve öğretmen adayları için de temel bir kaynak teşkil edeceğine inanıyoruz. Bu kitap çalışmasının teori üreten bir Türkçe matematik eğitimi araştırma kültürünün gelişmesine katkı sunması ümidiyle.

Konu Terimleri
Matematik eğitiminde teori.
 
Theory in mathematics education.

Ek Yazar
Arslan,Selahattin.
 
Bingölbali, Erhan.
 
Zembat, İsmail Özgür.

Elektronik Erişim
Tam metin erişmek için tıklayınız.


KütüphaneMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu/İade Tarihi
Elektronik KütüphaneE-Kitap184676-1001QA19 .M89Turcademy