Çağdaş yaklaşımlarla destekli fen öğretimi

Başlık
Çağdaş yaklaşımlarla destekli fen öğretimi

ISBN
9786052415382

Yayım Bilgisi
Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 2015.

Fiziksel Açıklamalar
272 s. ; 24 cm.

Genel Not
Bilim eğitimi, bireylerin 21. yüzyıl becerilerine sahip olmasında ve karşılaştıkları problemleri bilimsel bilgiyi kullanarak çözebilmesinde çok önemli bir yere sahiptir. Günümüzde gelişmiş toplumların eğitim sistemlerine bakıldığında, bunların genel olarak öğrenci merkezli olduğu, öğrencilerin bilginin yapılandırılmasında zihinsel ve fiziksel olarak aktif olduğu ve teorik bilgi ile yetinilmeyip, bilginin hayata uygulanmasının yer aldığı görülmektedir. Ülkemizde de özellikle son yıllarda çağdaş yaklaşımların temel alındığı uygulamaya dönük etkinlikler geliştirilmekte ya da dilimize çevrilmektedir. Bu etkinliklerin okulda ya da okul dışı ortamlarda kullanılmasının eğitim sistemimizi öğretmen merkezli yapısından kurtaracağına inanılmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin bilimsel bilginin nasıl elde edildiğini deneyimlemelerine ve bilimsel süreç becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacaktır. Kitaba konu olan bu çağdaş yaklaşımlar öğretmenler tarafından daha sık kullanıldığında, ülkemiz hem uluslararası sınavlarda daha başarılı olacak hem de bu değişim ve gelişimin bilgi temelli ekonomiye geçişi hızlandıracaktır. Tüm bu noktalardan hareketle, bu kitapta yer alan ve çağdaş yaklaşımları barındıran 12 bölümde gerekli teorik bilgi sunulduktan sonra her bir yaklaşım/yöntem/tekniğin bir fen konusunda adım adım uygulanışı detaylı olarak okuyucu ile paylaşılmıştır. Özellikle öğretmen, öğretmen eğitimcileri ve lisansüstü öğrenciler için zengin bir kaynak niteliğinde olan bu kitap, okuyuculara piyasadaki fen öğretimine yönelik mevcut kitaplardan farklı olarak "FeTeMM Yaklaşımı ve FeTeMM'e Uygun Etkinlik Hazırlama Rehberi", "Fen Eğitiminde Büyük Veri Kullanımı", "Görme Engelliler İçin Fen Eğitimi", "Fen Öğretiminde Bilim Kurgu Eğitimi" ve "Gerçekliğin Ötesinde Eğitim: Sanal Gerçeklik Destekli Fen Öğretimi" gibi yeni bakış açısı kazandıracak bölümleri de içermektedir. Fen öğretimine farklı bir bakış açısı kazandıracağına inandığımız bu kitap, fen öğretiminin bir adım daha ileri götürülmesine de katkı sağlayacaktır. Alanında uzman öğretim elemanları, bilgi ve deneyimlerini aktararak kitabın bölümlerini oluşturmuşlardır. Bu kitabın eğitim sistemimize ve fen öğretimine katkı sağlaması bizi mutlu edecektir

Özet
Bilim eğitimi, bireylerin 21. yüzyıl becerilerine sahip olmasında ve karşılaştıkları problemleri bilimsel bilgiyi kullanarak çözebilmesinde çok önemli bir yere sahiptir. Günümüzde gelişmiş toplumların eğitim sistemlerine bakıldığında, bunların genel olarak öğrenci merkezli olduğu, öğrencilerin bilginin yapılandırılmasında zihinsel ve fiziksel olarak aktif olduğu ve teorik bilgi ile yetinilmeyip, bilginin hayata uygulanmasının yer aldığı görülmektedir. Ülkemizde de özellikle son yıllarda çağdaş yaklaşımların temel alındığı uygulamaya dönük etkinlikler geliştirilmekte ya da dilimize çevrilmektedir. Bu etkinliklerin okulda ya da okul dışı ortamlarda kullanılmasının eğitim sistemimizi öğretmen merkezli yapısından kurtaracağına inanılmaktadır. Ayrıca, öğrencilerin bilimsel bilginin nasıl elde edildiğini deneyimlemelerine ve bilimsel süreç becerilerini geliştirmelerine yardımcı olacaktır. Kitaba konu olan bu çağdaş yaklaşımlar öğretmenler tarafından daha sık kullanıldığında, ülkemiz hem uluslararası sınavlarda daha başarılı olacak hem de bu değişim ve gelişimin bilgi temelli ekonomiye geçişi hızlandıracaktır. Tüm bu noktalardan hareketle, bu kitapta yer alan ve çağdaş yaklaşımları barındıran 12 bölümde gerekli teorik bilgi sunulduktan sonra her bir yaklaşım/yöntem/tekniğin bir fen konusunda adım adım uygulanışı detaylı olarak okuyucu ile paylaşılmıştır. Özellikle öğretmen, öğretmen eğitimcileri ve lisansüstü öğrenciler için zengin bir kaynak niteliğinde olan bu kitap, okuyuculara piyasadaki fen öğretimine yönelik mevcut kitaplardan farklı olarak "FeTeMM Yaklaşımı ve FeTeMM'e Uygun Etkinlik Hazırlama Rehberi", "Fen Eğitiminde Büyük Veri Kullanımı", "Görme Engelliler İçin Fen Eğitimi", "Fen Öğretiminde Bilim Kurgu Eğitimi" ve "Gerçekliğin Ötesinde Eğitim: Sanal Gerçeklik Destekli Fen Öğretimi" gibi yeni bakış açısı kazandıracak bölümleri de içermektedir. Fen öğretimine farklı bir bakış açısı kazandıracağına inandığımız bu kitap, fen öğretiminin bir adım daha ileri götürülmesine de katkı sağlayacaktır. Alanında uzman öğretim elemanları, bilgi ve deneyimlerini aktararak kitabın bölümlerini oluşturmuşlardır. Bu kitabın eğitim sistemimize ve fen öğretimine katkı sağlaması bizi mutlu edecektir

Konu Terimleri
Fen bilimleri.
 
Science.

Ek Yazar
Artun,Hüseyin.
 
Aydın Günbatar, Sevgi.

Elektronik Erişim
Tam metin erişmek için tıklayınız.


KütüphaneMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu/İade Tarihi
Elektronik KütüphaneE-Kitap184651-1001Q80 .T8Turcademy