Türkiye'de tarih eğitimi araştırmaları el kitabı

Başlık
Türkiye'de tarih eğitimi araştırmaları el kitabı

ISBN
9786053188322

Yayım Bilgisi
Ankara: Pagem Akademi Yayınevi, 2017.

Fiziksel Açıklamalar
339 s. ; 24 cm.

Genel Not
Tarih ve tarih eğitimi kavramları Cumhuriyetle beraber Türk eğitim sisteminin gündeminde yerini almıştır. Cumhuriyeti kuran kadro, Anadolu'da var olabilmek ve Türk siyasi varlığının devamı için yeni bir vatandaşlık anlayışı ve kimlik inşası süreci başlatmıştır. Bu süreçte tarih ve tarih eğitimi temel araçlardan birisi olarak görülmüş ve bu alanda devletin de desteğiyle önemli çalışmalar yapılmıştır. Bu alanda yapılan çalışmaların diğer bir gerekçesi ise, Türk Milleti'ne isnat edilen yalan ve yanlış iftiralara cevap vermektir. Başka bir deyişle tarih bilimi ve tarih eğitimi, yıllarca Batı'nın evrensel medeniyete katkı sağlamadıkları gerekçesiyle eleştirdikleri Türkler için bir aklanma ve kimlik inşa aracı olarak görülmüş ve kullanılmıştır. Ülkemizde tarih eğitimi araştırmaları incelendiği zaman, alandaki çalışmaların uzun süre literatüre dayalı teorik araştırmalar olarak yürütüldüğü görülür. Sayıları çok olmayan bu çalışmalar daha ziyade tarih eğitiminin önemi, neden ve nasıl öğretilmesi gerektiği üzerine odaklanmıştır. 1990'lı yıllara kadar tarih eğitimi problemlerinin tespiti ve bu problemlerin çözümüne yönelik saha çalışmaları yok denecek kadar azdır. Bu süreçte başlayan saha çalışmalarının sayısında 2000'li yıllarla beraber bir artış meydana gelmiştir. Günümüzde ise tarih eğitimi alanında teorik ve saha çalışmalarına dayanan önemli bir literatür oluşmuştur.

Özet
Tarih ve tarih eğitimi kavramları Cumhuriyetle beraber Türk eğitim sisteminin gündeminde yerini almıştır. Cumhuriyeti kuran kadro, Anadolu'da var olabilmek ve Türk siyasi varlığının devamı için yeni bir vatandaşlık anlayışı ve kimlik inşası süreci başlatmıştır. Bu süreçte tarih ve tarih eğitimi temel araçlardan birisi olarak görülmüş ve bu alanda devletin de desteğiyle önemli çalışmalar yapılmıştır. Bu alanda yapılan çalışmaların diğer bir gerekçesi ise, Türk Milleti'ne isnat edilen yalan ve yanlış iftiralara cevap vermektir. Başka bir deyişle tarih bilimi ve tarih eğitimi, yıllarca Batı'nın evrensel medeniyete katkı sağlamadıkları gerekçesiyle eleştirdikleri Türkler için bir aklanma ve kimlik inşa aracı olarak görülmüş ve kullanılmıştır. Ülkemizde tarih eğitimi araştırmaları incelendiği zaman, alandaki çalışmaların uzun süre literatüre dayalı teorik araştırmalar olarak yürütüldüğü görülür. Sayıları çok olmayan bu çalışmalar daha ziyade tarih eğitiminin önemi, neden ve nasıl öğretilmesi gerektiği üzerine odaklanmıştır. 1990'lı yıllara kadar tarih eğitimi problemlerinin tespiti ve bu problemlerin çözümüne yönelik saha çalışmaları yok denecek kadar azdır. Bu süreçte başlayan saha çalışmalarının sayısında 2000'li yıllarla beraber bir artış meydana gelmiştir. Günümüzde ise tarih eğitimi alanında teorik ve saha çalışmalarına dayanan önemli bir literatür oluşmuştur.

Konu Terimleri
Eğitim.
 
Study and teaching.

Ek Yazar
Demircioğlu, Ebru,
 
Demircioğlu, İsmail H.

Elektronik Erişim
Tam metin erişmek için tıklayınız.


KütüphaneMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu/İade Tarihi
Elektronik KütüphaneE-Kitap184515-1001DR438.94Turcademy