Fen bilimleri öğretiminde bilimin doğası

Başlık
Fen bilimleri öğretiminde bilimin doğası

ISBN
9786053183570

Basım Bilgisi
2. bs.

Yayım Bilgisi
Ankara: Pegem Akademi, 2016.

Fiziksel Açıklamalar
244 s. : res. ; 23 cm

Genel Not
Kaynakça vardır.
 
Bireyler yaşanılan Dünya'yı ve Evren'i daha yakından tanıyarak, olayları anlayabilecek ve yorumlayabilecektir. Bu bakımdan bireylerin bilimin doğasını anlaması önem taşımaktadır. Bilimin doğasını anlamak; bilimi, bilim insanlarını ve bilimsel araştırmaların doğasını anlamayı içermektedir. Uygulamada olan Fen Bilimleri öğretim programına bakıldığında, birçok kazanımın, bilimin doğasının öğrenme ürünleri ile ilişkili olduğu söylenebilir. Alanında uzman akademisyenlerin özverili çalışmaları ile ortaya konulan ve birinci baskısında "Bilimin Doğası ve öğretimi" ismi ile yayınlanan kitabımızın, daha çok fen bilimleri öğretimindeki uygulamaları içermesinden dolayı, ikinci baskısı ve sonraki baskılarının "Fen Bilimleri öğretiminde Bilimin Doğası" ismi ile yapılmasının uygun olacağı düşünülmüştür. Bu bakımdan alanında uzman akademisyenler, bölümlerini tekrar gözden geçirerek revizyon yapmışlardır. Fen Bilimleri öğretiminde Bilimin Doğası kitabı; Bilim Felsefesi, Bilimin Tanımı, özellikleri ve Bilim Tarihinin Aşamaları, Epistemoloji, Bilimsel Kavramların Doğası, Bilimsel Bilgi ve özellikleri, Bilimin Doğasına İlişkin Kavramlar ve öğretim Yaklaşımları, Bilimin Doğasının öğretiminde Sınıf İçi Etkinlikler, Bilimin Doğasını Deneyimleyerek öğrenmede Yeni Bir Yaklaşım: Sistem Dinamiği, Teknolojinin Doğası ve Teknoloji Bilim İlişkisi, Bilimin Doğası ve Fen-Teknoloji-Toplum-çevre İlişkisi, Bilimin Doğası ve Bilimsel Süreç Becerileri, Bilimin Doğasına İlişkin öğrenme ürünlerinin Değerlendirilmesi konularını kapsamaktadır. Bu bakımdan içeriğin kuramsal, uygulamalı, güncel yaklaşımları içermesi ve değerlendirmeye yönelik bilgileri sunması bakımından alana büyük katkısının olacağı düşünülmektedir.

Özet
Bireyler yaşanılan Dünya'yı ve Evren'i daha yakından tanıyarak, olayları anlayabilecek ve yorumlayabilecektir. Bu bakımdan bireylerin bilimin doğasını anlaması önem taşımaktadır. Bilimin doğasını anlamak; bilimi, bilim insanlarını ve bilimsel araştırmaların doğasını anlamayı içermektedir. Uygulamada olan Fen Bilimleri öğretim programına bakıldığında, birçok kazanımın, bilimin doğasının öğrenme ürünleri ile ilişkili olduğu söylenebilir. Alanında uzman akademisyenlerin özverili çalışmaları ile ortaya konulan ve birinci baskısında "Bilimin Doğası ve öğretimi" ismi ile yayınlanan kitabımızın, daha çok fen bilimleri öğretimindeki uygulamaları içermesinden dolayı, ikinci baskısı ve sonraki baskılarının "Fen Bilimleri öğretiminde Bilimin Doğası" ismi ile yapılmasının uygun olacağı düşünülmüştür. Bu bakımdan alanında uzman akademisyenler, bölümlerini tekrar gözden geçirerek revizyon yapmışlardır. Fen Bilimleri öğretiminde Bilimin Doğası kitabı; Bilim Felsefesi, Bilimin Tanımı, özellikleri ve Bilim Tarihinin Aşamaları, Epistemoloji, Bilimsel Kavramların Doğası, Bilimsel Bilgi ve özellikleri, Bilimin Doğasına İlişkin Kavramlar ve öğretim Yaklaşımları, Bilimin Doğasının öğretiminde Sınıf İçi Etkinlikler, Bilimin Doğasını Deneyimleyerek öğrenmede Yeni Bir Yaklaşım: Sistem Dinamiği, Teknolojinin Doğası ve Teknoloji Bilim İlişkisi, Bilimin Doğası ve Fen-Teknoloji-Toplum-çevre İlişkisi, Bilimin Doğası ve Bilimsel Süreç Becerileri, Bilimin Doğasına İlişkin öğrenme ürünlerinin Değerlendirilmesi konularını kapsamaktadır. Bu bakımdan içeriğin kuramsal, uygulamalı, güncel yaklaşımları içermesi ve değerlendirmeye yönelik bilgileri sunması bakımından alana büyük katkısının olacağı düşünülmektedir.

Konu Terimleri
Fen bilimleri -- Öğretim
 
Science -- Education
 
Teknoloji -- Eğitim

Ek Yazar
Çilingir, Lokman
 
Demirbaş, Murat

Elektronik Erişim
Tam metin erişmek için tıklayınız.


KütüphaneMateryal TürüDemirbaşYer Numarası
Elektronik KütüphaneE-Kitap183429-1001LB1585