Sınıf yönetimi

Başlık
Sınıf yönetimi

ISBN
9786052410905

Yayım Bilgisi
Ankara : Pegem Akademi Yayıncılık, 2017

Fiziksel Açıklamalar
xvii, 446 s. ; 24 cm

Genel Not
Etkili bir öğretmenin başarısının arkasında neler vardır?  Alanını çok iyi bilmek mi? Öğretmenlik becerilerine sahip olmak mı? Eğer bazı öğretmenlerin niçin daha etkili olduklarını merak ediyorsanız, bu kitapta keşfedeceğiniz asıl soruyu kendinize sormuş olmalısınız. Sınıf yönetimiyle ilgili konuları araştırmak, öğrenmek sizlere nasıl yarar sağlayabilir? Bu konulardan nasıl yararlanabilirsiniz? Belki de siz bir ebeveyn ya da öğretmensiniz ya da olacaksınız.  Eğer öyleyse, çocuklar için olan sorumluluğunuz günlük yaşamınızın bir parçasıdır ya da parçası olacaktır.  Bu kitabı okuyarak sınıf yönetimine ilişkin temel kavramlar, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplin sağlamadan farklı yanları, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıfın fiziksel çevresinin nasıl düzenlenmesi gerektiği, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta etkili kurallar geliştirme ve uygulama, öğretim kademelerine göre sınıf yönetimi, öğrencileri öğrenmeye motive etme, sınıfta istenmeyen davranışların nasıl yönetileceği, sınıfta zaman yönetimi, sınıfta çatışma yönetimi, öğrenme ve öğretmenin yönetimi, sınıf ortamında eğitim teknolojisinin fonksiyonel kullanımı ve öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturmada öğretmen davranışları konularında bilgiler edinebilirsiniz. Öğretim kademelerine göre sınıf yönetimi ile öğrenme ve öğretimin yönetimi konuları ilk defa bu kitapta ele alınmıştır. Sınıf yönetimi dersi için hazırlanan bu kitap Yükseköğretim Kurulunun belirlediği kur tanımı esas alınarak hazırlanmıştır. Kitapta yer alan her bir bölüm ekip çalışması ruhu ile değişik üniversitelerden konunun uzmanı bilim insanları tarafından yazılmıştır. Bu kişiler, deneyim ve bilginin paylaşılması gerektiğine inanıyor ve her bölüm uygulama deneyimlerinin paylaşılmasını içeriyor. Her bir bölüm kitabın iki editörü tarafından konuların tekrar edilmemesi, birbiriyle çelişmemesi, ifade birliği, başlık, alt başlık düzeni gibi hususlarda konular uyumlu hale getirilerek birleştirilmiştir.

Özet
Etkili bir öğretmenin başarısının arkasında neler vardır?  Alanını çok iyi bilmek mi? Öğretmenlik becerilerine sahip olmak mı? Eğer bazı öğretmenlerin niçin daha etkili olduklarını merak ediyorsanız, bu kitapta keşfedeceğiniz asıl soruyu kendinize sormuş olmalısınız. Sınıf yönetimiyle ilgili konuları araştırmak, öğrenmek sizlere nasıl yarar sağlayabilir? Bu konulardan nasıl yararlanabilirsiniz? Belki de siz bir ebeveyn ya da öğretmensiniz ya da olacaksınız.  Eğer öyleyse, çocuklar için olan sorumluluğunuz günlük yaşamınızın bir parçasıdır ya da parçası olacaktır.  Bu kitabı okuyarak sınıf yönetimine ilişkin temel kavramlar, sınıf yönetimi kavramının sınıfta disiplin sağlamadan farklı yanları, sınıf içi iletişim ve etkileşim, sınıfın fiziksel çevresinin nasıl düzenlenmesi gerektiği, sınıf yönetimi modelleri, sınıfta etkili kurallar geliştirme ve uygulama, öğretim kademelerine göre sınıf yönetimi, öğrencileri öğrenmeye motive etme, sınıfta istenmeyen davranışların nasıl yönetileceği, sınıfta zaman yönetimi, sınıfta çatışma yönetimi, öğrenme ve öğretmenin yönetimi, sınıf ortamında eğitim teknolojisinin fonksiyonel kullanımı ve öğrenmeye uygun olumlu bir sınıf ortamı oluşturmada öğretmen davranışları konularında bilgiler edinebilirsiniz. Öğretim kademelerine göre sınıf yönetimi ile öğrenme ve öğretimin yönetimi konuları ilk defa bu kitapta ele alınmıştır. Sınıf yönetimi dersi için hazırlanan bu kitap Yükseköğretim Kurulunun belirlediği kur tanımı esas alınarak hazırlanmıştır. Kitapta yer alan her bir bölüm ekip çalışması ruhu ile değişik üniversitelerden konunun uzmanı bilim insanları tarafından yazılmıştır. Bu kişiler, deneyim ve bilginin paylaşılması gerektiğine inanıyor ve her bölüm uygulama deneyimlerinin paylaşılmasını içeriyor. Her bir bölüm kitabın iki editörü tarafından konuların tekrar edilmemesi, birbiriyle çelişmemesi, ifade birliği, başlık, alt başlık düzeni gibi hususlarda konular uyumlu hale getirilerek birleştirilmiştir.

Konu Terimleri
Classroom environment.
 
Classroom management.
 
Communication in education.
 
School discipline.
 
Sınıf yönetimi
 
Teacher-student relationships.
 
Teaching

Ek Yazar
Büyükalan, Sevil Filiz
 
Yüksel, Galip,

Elektronik Erişim
Tam metin erişmek için tıklayınız.


KütüphaneMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu/İade Tarihi
Elektronik KütüphaneE-Kitap183400-1001LB3013Turcademy