Okulda çoklu zekâ kuramı

Başlık
Okulda çoklu zekâ kuramı

ISBN
9789756802731

Yazar
Bümen, Nilay T.

Basım Bilgisi
Glşl. 2. bsk

Yayım Bilgisi
Ankara : Pegem A Yayıncılık, 2004

Fiziksel Açıklamalar
xi, 172 s. : şkl., tbl. ; 23 cm

Genel Not
Kaynakça: 171-172. ss vardır.
 
Bu kitap, beyin araştırmalarının, bilişsel ve gelişimsel psikolojinin ürünü olan çoklu Zeka Kuramının eğitim programlarıyla bütünleştirilerek Türk eğitim sistemine mal edilebilmesi için yazılmıştır. Kuram özellikle 90`lı yıllarda etkisini artırmış, klasik zeka anlayışını sarsarak, bu konuya çoğul bakış açısı getirmiştir. Artık bireyler "akıllı, zeki, aptal ya da kapasitesiz" olarak değil; "birbirinden farklı" olarak algılanacaktır. Basit gibi görünen bu betimsel değişiklik, aslında eğitim ortamlarını derinden etkileyecek bir güce sahiptir. Kitapta, çoklu Zekâ Kuramı öncelikle ayrıntılarıyla tanıtılmış, öğrenme ve öğretme süreçlerine etkileri ele alındıktan sonra, kurama dayalı olarak hazırlanmış öğretim planlarına yer verilmiştir. Eğitimde program geliştirme ve ölçme değerlendirmeye olan etkileri örneklerle incelendikten sonra, deneysel araştırmalar ve gözlemlerden yola çıkılarak ulaşılan uygulama problemleri ele alınmıştır. ülkemizdeki kurama dayalı öğretimde karşılaşılan güçlükler öğretmen, öğrenci, veli ve yöneticiler açısından incelenmiştir. Kitabın son bölümünde, eğitim evrimimizde en önemli reformlardan biri olan Köy Enstitüleri ile çoklu Zekâ Kuramı arasındaki ilginç bağlantılara değinilmiştir.

Özet
Bu kitap, beyin araştırmalarının, bilişsel ve gelişimsel psikolojinin ürünü olan çoklu Zeka Kuramının eğitim programlarıyla bütünleştirilerek Türk eğitim sistemine mal edilebilmesi için yazılmıştır. Kuram özellikle 90`lı yıllarda etkisini artırmış, klasik zeka anlayışını sarsarak, bu konuya çoğul bakış açısı getirmiştir. Artık bireyler "akıllı, zeki, aptal ya da kapasitesiz" olarak değil; "birbirinden farklı" olarak algılanacaktır. Basit gibi görünen bu betimsel değişiklik, aslında eğitim ortamlarını derinden etkileyecek bir güce sahiptir. Kitapta, çoklu Zekâ Kuramı öncelikle ayrıntılarıyla tanıtılmış, öğrenme ve öğretme süreçlerine etkileri ele alındıktan sonra, kurama dayalı olarak hazırlanmış öğretim planlarına yer verilmiştir. Eğitimde program geliştirme ve ölçme değerlendirmeye olan etkileri örneklerle incelendikten sonra, deneysel araştırmalar ve gözlemlerden yola çıkılarak ulaşılan uygulama problemleri ele alınmıştır. ülkemizdeki kurama dayalı öğretimde karşılaşılan güçlükler öğretmen, öğrenci, veli ve yöneticiler açısından incelenmiştir. Kitabın son bölümünde, eğitim evrimimizde en önemli reformlardan biri olan Köy Enstitüleri ile çoklu Zekâ Kuramı arasındaki ilginç bağlantılara değinilmiştir.

Konu Terimleri
Çoklu zekâ
 
Eğitim yöntemleri -- -- Çoklu zekâ teorisi
 
Educational methods - Multiple intelligence theory

Elektronik Erişim
Tam metin erişmek için tıklayınız.


KütüphaneMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu/İade Tarihi
Elektronik KütüphaneE-Kitap183327-1001B.917Turcademy