Görsel sanatlar eğitimi : resim-iş eğitiminin tarihsel ve düşünsel temelleri

Başlık
Görsel sanatlar eğitimi : resim-iş eğitiminin tarihsel ve düşünsel temelleri

ISBN
9786053181316

Yazar
Özsoy, Vedat

Basım Bilgisi
3. bs.

Yayım Bilgisi
Ankara: Pegem Akademi, 2015

Fiziksel Açıklamalar
xv, 228 s. : foto. ; 24 cm.

Genel Not
İndeks içerir.
 
Çeşitli görsel sanat alanlarını oluşturan şekiller ve biçimler topluluğunun eğitim ve öğretimi aileden ve okul öncesinden başlar. Küçük bir çocuğun parmağıyla toprağa gelişigüzel çizdiği karalamalarla, kalem tutmayı öğrendikten sonraki doğaçlama olarak ortaya çıkardığı şekiller daha sonra anlamlı ifadelere dönüşür. Bu karalamalarda araştırmacıların henüz keşfedemedikleri çok değişik anlatımlar ortaya çıkar. İşte bu yaşlarda insanın görsel sanatlarla olan ilişkisi başlar. çocuğun okula başladığında alfabeyi öğrenmesi, onun harf şekillerini ve bunlar arasındaki düzenli ilişkiyi kavramasını sağlar. öğrendiği yazıyla ileride düşüncesini, görsel sanat şekilleri ve biçimleriyle de düşüncesinin zihinsel, ruhsal ve duygusal içeriklerini somutlaştıracaktır artık. Bu aşamada okullarda resim (iş) dersleri bu çabaların planlı ve programlı gerçekleştirilmesi için düzenlenir. Bugün resim ve resim-iş eğitimi olarak adlandırdığımız, aslında tüm görsel sanatları ve çeşitli tasarım alanlarını içeren eğitim ve öğretim alanının uzun bir geçmişi ve kuramsal temelleri vardır. Okullaşmada ve öğretmen yetiştirmede esas alan olarak artık dünyanın hemen her ülkesinde kabul görmüş olan görsel sanatlar eğitimi, bizde de bir geçmişe sahiptir. Bu eğitimin iki temel dayanağı olan 'görsel sanatlar ' ve 'eğitim 'in tarihten getirdiği bilgi ve deneyim birikimi, görsel sanatlar eğitiminde birleşmiş ve çok da yeni olmayan bir bilimsel alan (disiplin) olarak yıllardır çocukların sanat yoluyla eğitilmelerine katkıda bulunmuştur.

Özet
Çeşitli görsel sanat alanlarını oluşturan şekiller ve biçimler topluluğunun eğitim ve öğretimi aileden ve okul öncesinden başlar. Küçük bir çocuğun parmağıyla toprağa gelişigüzel çizdiği karalamalarla, kalem tutmayı öğrendikten sonraki doğaçlama olarak ortaya çıkardığı şekiller daha sonra anlamlı ifadelere dönüşür. Bu karalamalarda araştırmacıların henüz keşfedemedikleri çok değişik anlatımlar ortaya çıkar. İşte bu yaşlarda insanın görsel sanatlarla olan ilişkisi başlar. çocuğun okula başladığında alfabeyi öğrenmesi, onun harf şekillerini ve bunlar arasındaki düzenli ilişkiyi kavramasını sağlar. öğrendiği yazıyla ileride düşüncesini, görsel sanat şekilleri ve biçimleriyle de düşüncesinin zihinsel, ruhsal ve duygusal içeriklerini somutlaştıracaktır artık. Bu aşamada okullarda resim (iş) dersleri bu çabaların planlı ve programlı gerçekleştirilmesi için düzenlenir. Bugün resim ve resim-iş eğitimi olarak adlandırdığımız, aslında tüm görsel sanatları ve çeşitli tasarım alanlarını içeren eğitim ve öğretim alanının uzun bir geçmişi ve kuramsal temelleri vardır. Okullaşmada ve öğretmen yetiştirmede esas alan olarak artık dünyanın hemen her ülkesinde kabul görmüş olan görsel sanatlar eğitimi, bizde de bir geçmişe sahiptir. Bu eğitimin iki temel dayanağı olan 'görsel sanatlar ' ve 'eğitim 'in tarihten getirdiği bilgi ve deneyim birikimi, görsel sanatlar eğitiminde birleşmiş ve çok da yeni olmayan bir bilimsel alan (disiplin) olarak yıllardır çocukların sanat yoluyla eğitilmelerine katkıda bulunmuştur.

Konu Terimleri
21. yy görsel sanatlar eğitimi
 
21st century visual arts education
 
Görsel sanat -- eğitim
 
Görsel sanat -- eğitim tarihi
 
Görsel sanatlar eğitimi -- standartlar
 
Visual art -- date of training
 
Visual art -- education
 
Visual arts education -- standards

Elektronik Erişim
Tam metin erişmek için tıklayınız.


KütüphaneMateryal TürüDemirbaşYer Numarası
Elektronik KütüphaneE-Kitap183215-1001N85 .C z8 2015