Dünden bugüne Türk eğitim sistemi ve yapısı

Başlık
Dünden bugüne Türk eğitim sistemi ve yapısı

ISBN
9786053182085

Yazar
Baysal, Z. Nurdan

Basım Bilgisi
1. bsk

Yayım Bilgisi
Ankara : Pegem Akademi, 2015.

Fiziksel Açıklamalar
xx, 676 s. ; 24 cm.

Genel Not
Kaynakça vardır.
 
Çok uzun bir çalışmanın ürünü olarak hazırlanan 'Dünden Bugüne Türk Eğitim Sistemi ve Yapısı ' kitabı, Türk Eğitim Sistemi'ni geniş bir yelpazede ele almaktadır. Genel olarak sistem, sistemin tarihsel gelişimi, teşkilat yapısı, eğitim basamakları, yetişkin eğitimi, özel eğitim, teftiş ve denetim, öğretmen yetiştirme, okulların fiziksel yapıları ve sistemin yasal temelleri kitapta ele alınan konulardan bazılarıdır. Bu konular tarihsel bağlam da göz önünde bulundurularak alan yazında var olan kaynaklardan yararlanılarak değerlendirilmeye çalışılmaktadır. Uzun zamanda emek verilerek oluşturulan 'Yabancı Uzman Raporları ve Değerlendirmesi ' adlı dokuzuncu bölümde Türkiye'ye çeşitli yıllarda gelen yabancı uzmanlar ve bu uzmanların sistemimiz ile ilgili sundukları raporlar tek tek ele alınarak günümüzdeki bağlantılarıyla açıklanmaktadır. Ayrıca kitabın son bölümünde Türk eğitim sisteminin bazı temel sorunları çözüm önerileri ile birlikte irdelenmektedir. Kitap kapsadığı konular dikkate alındığında, geniş bir kitle için başvuru kaynağı olabilecek bir nitelik taşımaktadır. Bu kitap, sadece öğretmen ve öğretmen adayları için değil, Türk eğitim sisteminin geçmişini, bugününü anlamaya çalışan ve gelecek için öngörülerde bulunmak isteyen tüm eğitimci, araştırmacı ve ilgi duyan herkes için yararlı bir kaynaktır.

Özet
Çok uzun bir çalışmanın ürünü olarak hazırlanan 'Dünden Bugüne Türk Eğitim Sistemi ve Yapısı ' kitabı, Türk Eğitim Sistemi'ni geniş bir yelpazede ele almaktadır. Genel olarak sistem, sistemin tarihsel gelişimi, teşkilat yapısı, eğitim basamakları, yetişkin eğitimi, özel eğitim, teftiş ve denetim, öğretmen yetiştirme, okulların fiziksel yapıları ve sistemin yasal temelleri kitapta ele alınan konulardan bazılarıdır. Bu konular tarihsel bağlam da göz önünde bulundurularak alan yazında var olan kaynaklardan yararlanılarak değerlendirilmeye çalışılmaktadır. Uzun zamanda emek verilerek oluşturulan 'Yabancı Uzman Raporları ve Değerlendirmesi ' adlı dokuzuncu bölümde Türkiye'ye çeşitli yıllarda gelen yabancı uzmanlar ve bu uzmanların sistemimiz ile ilgili sundukları raporlar tek tek ele alınarak günümüzdeki bağlantılarıyla açıklanmaktadır. Ayrıca kitabın son bölümünde Türk eğitim sisteminin bazı temel sorunları çözüm önerileri ile birlikte irdelenmektedir. Kitap kapsadığı konular dikkate alındığında, geniş bir kitle için başvuru kaynağı olabilecek bir nitelik taşımaktadır. Bu kitap, sadece öğretmen ve öğretmen adayları için değil, Türk eğitim sisteminin geçmişini, bugününü anlamaya çalışan ve gelecek için öngörülerde bulunmak isteyen tüm eğitimci, araştırmacı ve ilgi duyan herkes için yararlı bir kaynaktır.

Konu Terimleri
Education
 
Eğitim ve devlet -- Türkiye
 
Eğitim -- Türkiye -- Tarih
 
Eğitim -- Türkiye

Ek Yazar
Ada, Sefer

Elektronik Erişim
Tam metin erişmek için tıklayınız.


KütüphaneMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu/İade Tarihi
Elektronik KütüphaneE-Kitap183014-1001LA942Turcademy