Türk eğitim sistemi ve etkili okul yönetimi

Başlık
Türk eğitim sistemi ve etkili okul yönetimi

ISBN
9786054282975

Yazar
Ada, Sefer

Basım Bilgisi
2. bsm.

Yayım Bilgisi
Ankara: Pagem Akademi Yayıncılık, 2012

Fiziksel Açıklamalar
287 s. ; 24 cm.

Genel Not
Kaynakça vardır.
 
Toplumların dünden bugüne, bugünden de yarınlara taşınmasında en önemli faktörlerden biri olan eğitim sistemi içinde okulların yeri ve ehemmiyeti tartışılmaz bir gerçek olarak herkes tarafından kabul görmektedir. Okullar, eğitim-öğretim etkinliklerinin formal ve informal olarak yapıldığı yerlerdir. Okul, eğitim sisteminin içinde insan gücü ve onun dışındaki faktörleri işleyiş üzerinde doğrudan ve dolaylı olarak katkıda bulunmaktadır. Bugün tüm toplumlar okulun sistemini ve etkili verimlilik düzeyini her bakımdan tartışmaktadırlar. En pahalı yatırım olan eğitim etkinliklerinin sosyo-ekonomik düzeyde olumlu yansımalarının olmadığı durumlarda, verimli ve etkili okuldan söz etmek mümkün değildir. Okulların verimliliği iyi yönetilmelerine bağlıdır. Bu da okul yöneticilerinin insan ve maddi kaynakları eşgüdüm içinde kullanması ile gerçekleşir. Bu kitapta Türk Eğitim Sistemi her boyutu ile tetkik edilmeye ve konuya ilişkin eğitim-öğretim, personel hizmetleri; hem yönetsel hem etik hem de verimlilik açısından incelenmeye çalışılmıştır.

Özet
Toplumların dünden bugüne, bugünden de yarınlara taşınmasında en önemli faktörlerden biri olan eğitim sistemi içinde okulların yeri ve ehemmiyeti tartışılmaz bir gerçek olarak herkes tarafından kabul görmektedir. Okullar, eğitim-öğretim etkinliklerinin formal ve informal olarak yapıldığı yerlerdir. Okul, eğitim sisteminin içinde insan gücü ve onun dışındaki faktörleri işleyiş üzerinde doğrudan ve dolaylı olarak katkıda bulunmaktadır. Bugün tüm toplumlar okulun sistemini ve etkili verimlilik düzeyini her bakımdan tartışmaktadırlar. En pahalı yatırım olan eğitim etkinliklerinin sosyo-ekonomik düzeyde olumlu yansımalarının olmadığı durumlarda, verimli ve etkili okuldan söz etmek mümkün değildir. Okulların verimliliği iyi yönetilmelerine bağlıdır. Bu da okul yöneticilerinin insan ve maddi kaynakları eşgüdüm içinde kullanması ile gerçekleşir. Bu kitapta Türk Eğitim Sistemi her boyutu ile tetkik edilmeye ve konuya ilişkin eğitim-öğretim, personel hizmetleri; hem yönetsel hem etik hem de verimlilik açısından incelenmeye çalışılmıştır.

Konu Terimleri
Education -- Turkey.
 
Education and government.
 
Eğitim -- Türkiye.
 
Eğitim ve devlet.
 
Okul yönetimi ve örgütü.
 
School management and organization.

Ek Yazar
Baysal, Z. Nurdan

Elektronik Erişim
Tam metin erişmek için tıklayınız.


KütüphaneMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu/İade Tarihi
Elektronik KütüphaneE-Kitap182987-1001LA941Turcademy