Okuma kültürü nasıl kazandırılır : Okulöncesi dönem 0-6 yaş

Başlık
Okuma kültürü nasıl kazandırılır : Okulöncesi dönem 0-6 yaş

ISBN
9786051700861

Yazar
Samur, A. Özgül İnce

Yayım Bilgisi
Ankara: Anı Yayıncılık, 2016

Fiziksel Açıklamalar
vi, 106 s. : res. ; 24 cm.

Genel Not
Kaynakça vardır.
 
0 ile 6 yaş arası çocukları ele alması açısından bu çalışma, ülkemizde gereksinim duyulan önemli bir konuya yanıt vermesi bakımından da ilk yapıtlardan biridir. Yıllarca benim de tez izleme jürisinde yer aldığım, emekle örülü bu doktora çalışması, 0 ile 14 yaş arası bireylere okuma kültürü edindirme basamaklarını oluşturması, okuma kültürü kavramının anlam çerçevesini akademik düzlemde yanıtlaması bakımlarından da önemli, gerekli ve çarpıcı bir çalışmadır. Anne babaların olduğu kadar öğretmenlerin, öğrencilerin, alan uzmanlarının ve her yaştaki bireyin okumaya ilişkin duyarlıklarını devindirme bakımından okumalarını salık verdiğim önemli bir kitap bu. Prof. Dr. Cahit KAVCAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Çocuğun okur olabilmesi ve okuma eylemini yaşamında sürekli kılabilmesi için okulöncesi dönemde çocuk kitaplarının öneminden hareket eden bu çalışma, hem çocukların gelişim evrelerini hem de bu evrelerin gelişmesinde çocuk kitaplarının nasıl bir yere sahip olduğunu gösteriyor. Özgül İnce Samur bilimsel birikimini kuramsal bilgilerin yanı sıra düzeye uygun çocuk kitaplarından örnekler de vererek gözler önüne seriyor. Ülkemizde bu tür çalışmalar oldukça sınırlı. Bu çalışma, çoğu anne babaya olduğu kadar alanda çalışan bilim insanlarına da yol gösterici ve geliştirici nitelikte. Öte yandan Türk çocuk edebiyatı araştırmalarının da geldiği nitelikli yeri göstermesi bakımından da son derce önemlidir. Özgül İnce Samur'u bu güzel çalışmasından dolayı yürekten kutluyorum. Prof. Dr. Selahattin DİLİDÜZGÜN İstanbul Üniversitesi Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Sayın Özgül İnce Samur'un büyük emekle hazırlamış olduğu çalışmasındaki gizemi, her konumdaki okurun görmesi, anlaması, özümsemesi ve ailesine bilinçle aktarması, toplumların gelişmesinde önemli katkılar sağlayacaktır. Yazarın belirttiği gibi; okuma kültürü edindirme izlencesi, her ailenin temel vasıfları içinde yer almalı ve yayılım alanını genişletmelidir. Bu muhteşem düşünceyi, başarılı bir esere dönüştüren Sayın Özgül İnce Samur'u ve eşinin her zaman yanında yer alan Sayın Mustafa Samur'u kutluyor, başarılarının devamını diliyorum. Prof. Dr. Mahmut Nedim DORAL Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuklara okulöncesi dönemden başlayarak okuma sevgisinin, süreçle birlikte okuma alışkanlığının ve kültürünün edindirilmesi en başta çocuğun kendisi için çok önemli ve gereklidir. 0-6 yaş dönemindeki çocuklara okuma sevgisi kazandırmayı akademik olarak irdeleyen bu çalışma, okumaya önem veren her kesimden insana seslenmektedir. Başta çocuklarının ve öğrencilerinin okuma kültürü kazanmasını önemseyen anne-babalar ve öğretmenler olmak üzere herkesin okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Doç. Dr. Canan ASLAN Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Bu kitap, okuma kültürünün temellerinin atıldığı okulöncesi dönemde neler yapılması gerektiğini dizgesel bir anlayışla, bilimsel bir duyarlılıkla ve somut örneklerle ortaya koyuyor. Okuma kültürü nasıl kazanılır sorusuna yanıt arayanlar mutlaka okumalıdır. Arş. Gör. Sedat KARAGÜL Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi

Özet
0 ile 6 yaş arası çocukları ele alması açısından bu çalışma, ülkemizde gereksinim duyulan önemli bir konuya yanıt vermesi bakımından da ilk yapıtlardan biridir. Yıllarca benim de tez izleme jürisinde yer aldığım, emekle örülü bu doktora çalışması, 0 ile 14 yaş arası bireylere okuma kültürü edindirme basamaklarını oluşturması, okuma kültürü kavramının anlam çerçevesini akademik düzlemde yanıtlaması bakımlarından da önemli, gerekli ve çarpıcı bir çalışmadır. Anne babaların olduğu kadar öğretmenlerin, öğrencilerin, alan uzmanlarının ve her yaştaki bireyin okumaya ilişkin duyarlıklarını devindirme bakımından okumalarını salık verdiğim önemli bir kitap bu. Prof. Dr. Cahit KAVCAR Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Çocuğun okur olabilmesi ve okuma eylemini yaşamında sürekli kılabilmesi için okulöncesi dönemde çocuk kitaplarının öneminden hareket eden bu çalışma, hem çocukların gelişim evrelerini hem de bu evrelerin gelişmesinde çocuk kitaplarının nasıl bir yere sahip olduğunu gösteriyor. Özgül İnce Samur bilimsel birikimini kuramsal bilgilerin yanı sıra düzeye uygun çocuk kitaplarından örnekler de vererek gözler önüne seriyor. Ülkemizde bu tür çalışmalar oldukça sınırlı. Bu çalışma, çoğu anne babaya olduğu kadar alanda çalışan bilim insanlarına da yol gösterici ve geliştirici nitelikte. Öte yandan Türk çocuk edebiyatı araştırmalarının da geldiği nitelikli yeri göstermesi bakımından da son derce önemlidir. Özgül İnce Samur'u bu güzel çalışmasından dolayı yürekten kutluyorum. Prof. Dr. Selahattin DİLİDÜZGÜN İstanbul Üniversitesi Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Sayın Özgül İnce Samur'un büyük emekle hazırlamış olduğu çalışmasındaki gizemi, her konumdaki okurun görmesi, anlaması, özümsemesi ve ailesine bilinçle aktarması, toplumların gelişmesinde önemli katkılar sağlayacaktır. Yazarın belirttiği gibi; okuma kültürü edindirme izlencesi, her ailenin temel vasıfları içinde yer almalı ve yayılım alanını genişletmelidir. Bu muhteşem düşünceyi, başarılı bir esere dönüştüren Sayın Özgül İnce Samur'u ve eşinin her zaman yanında yer alan Sayın Mustafa Samur'u kutluyor, başarılarının devamını diliyorum. Prof. Dr. Mahmut Nedim DORAL Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Çocuklara okulöncesi dönemden başlayarak okuma sevgisinin, süreçle birlikte okuma alışkanlığının ve kültürünün edindirilmesi en başta çocuğun kendisi için çok önemli ve gereklidir. 0-6 yaş dönemindeki çocuklara okuma sevgisi kazandırmayı akademik olarak irdeleyen bu çalışma, okumaya önem veren her kesimden insana seslenmektedir. Başta çocuklarının ve öğrencilerinin okuma kültürü kazanmasını önemseyen anne-babalar ve öğretmenler olmak üzere herkesin okuması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum. Doç. Dr. Canan ASLAN Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Bu kitap, okuma kültürünün temellerinin atıldığı okulöncesi dönemde neler yapılması gerektiğini dizgesel bir anlayışla, bilimsel bir duyarlılıkla ve somut örneklerle ortaya koyuyor. Okuma kültürü nasıl kazanılır sorusuna yanıt arayanlar mutlaka okumalıdır. Arş. Gör. Sedat KARAGÜL Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi

Konu Terimleri
Acquiring reading habits -- Pre-school.
 
Okuma alışkanlığı edinme -- Okul öncesi.
 
Okuma kültürü -- Okul öncesi.
 
Reading culture -- Pre-school.

Elektronik Erişim
Tam metin erişmek için tıklayınız.


KütüphaneMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu/İade Tarihi
Elektronik KütüphaneE-Kitap182804-1001LB1050 .S26Turcademy