Etkili okul ve okul geliştirme : kuram, uygulama ve araştırma

Başlık
Etkili okul ve okul geliştirme : kuram, uygulama ve araştırma

ISBN
9789756802465

Yazar
Balcı, Ali

Basım Bilgisi
7. bs.

Yayım Bilgisi
Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 2014

Fiziksel Açıklamalar
XV, 269 s. ; 21 sm.

Genel Not
Bibliyografya vardır.
 
Etkili okul, 1960 'larda ABD 'de doğup gelişen; eğitime dolayısıyla okula yapılan yatırımın haklılığını ortaya koymaya çalışan bir hareketin adıdır. Etkili okul, her tür ve yetenekten öğrencinin öğretilebildiği, gelişiminin sağlandığı çağdaş kalite okulu olarak değerlendirilebilir. Eğitim kurumlarının ve eğitime yapılan yatırımların etkililiğinin saptanması, topluma hesap verme sorumluluğu duymanın bir gereğidir. Ayrıca, artık eğitim kurumlarının bile giderek 'pazar ekonomisi ilkeleri ' anlayışı içinde yönetilmesi, okulun etkililiğinin saptanmasını daha da anlamlı hale getirmektedir. Türkiye 'de ilk olarak kaleme alınan ve ilk baskısı 1993 'te yapılan kitabın bu baskısına kadar geçen sürede, etkili okul hareketinin giderek daha çok yaygınlaşmasına ve yeni sürümlerine şahit olduk. Okul geliştirme, okula dayalı yönetim, kalite okulu vb. hem etkili okula ilgili kavramlar hem de etkililiğin değişik ülkelerdeki uygulamalarda aldığı yeni biçimler olarak değerlendirilebilir. Kitabın bu baskısında, etkili okul kuram ve uygulamalarına ilişkin, ilk baskıdan bu yana geçen 10 yıla yakın bir süredeki değişme ve gelişmeler yansıtılmıştır. Etkililik modelleri, etkililiğin araştırılma ve ölçülmesi kuram, araştırma ve stratejileri, etkili okul modelleri, etkili okulun yönetici ve öğretmenlerden beklediği yeni roller bunlar arasındadır.

Özet
Etkili okul, 1960 'larda ABD 'de doğup gelişen; eğitime dolayısıyla okula yapılan yatırımın haklılığını ortaya koymaya çalışan bir hareketin adıdır. Etkili okul, her tür ve yetenekten öğrencinin öğretilebildiği, gelişiminin sağlandığı çağdaş kalite okulu olarak değerlendirilebilir. Eğitim kurumlarının ve eğitime yapılan yatırımların etkililiğinin saptanması, topluma hesap verme sorumluluğu duymanın bir gereğidir. Ayrıca, artık eğitim kurumlarının bile giderek 'pazar ekonomisi ilkeleri ' anlayışı içinde yönetilmesi, okulun etkililiğinin saptanmasını daha da anlamlı hale getirmektedir. Türkiye 'de ilk olarak kaleme alınan ve ilk baskısı 1993 'te yapılan kitabın bu baskısına kadar geçen sürede, etkili okul hareketinin giderek daha çok yaygınlaşmasına ve yeni sürümlerine şahit olduk. Okul geliştirme, okula dayalı yönetim, kalite okulu vb. hem etkili okula ilgili kavramlar hem de etkililiğin değişik ülkelerdeki uygulamalarda aldığı yeni biçimler olarak değerlendirilebilir. Kitabın bu baskısında, etkili okul kuram ve uygulamalarına ilişkin, ilk baskıdan bu yana geçen 10 yıla yakın bir süredeki değişme ve gelişmeler yansıtılmıştır. Etkililik modelleri, etkililiğin araştırılma ve ölçülmesi kuram, araştırma ve stratejileri, etkili okul modelleri, etkili okulun yönetici ve öğretmenlerden beklediği yeni roller bunlar arasındadır.

Konu Terimleri
Okul gelişim programları
 
Okul yönetimi ve örgütü
 
Okullar -- Değerlendirme
 
School improvement programs
 
School management and organization
 
Schools -- Evaluation

Elektronik Erişim
Tam metin erişmek için tıklayınız.


KütüphaneMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu/İade Tarihi
Elektronik KütüphaneE-Kitap182600-1001LB2822.8Turcademy