Tarih eğitimine giriş : Kavramlar, kişiler, kuramlar ve kurumlar

Başlık
Tarih eğitimine giriş : Kavramlar, kişiler, kuramlar ve kurumlar

ISBN
9786052410684

Yazar
Alaca, Eray

Basım Bilgisi
1.bs.

Yayım Bilgisi
Ankara: Pegem Akademi, 2017

Fiziksel Açıklamalar
IX, 110 s. ; 24 cm.

Genel Not
Kaynakça vardır.
 
Tarih eğitiminin önemi ve nasıl olması gerektiği konusu dünyada XIX. yüzyıldan itibaren başlayan tartışmalar ile olgunlaşmış ve bugüne kadar gelmiştir. Bu tartışmalar Fransız pozitivizmi ve Alman romantizmi ekseninde şekillenmiştir. Türk tarihinde ise Osmanlı İmparatorluğu'nun son döneminde tarih eğitiminin önemi ve nasıl olması gerektiği üzerine başlayan çalışmalar Cumhuriyet Dönemi'nde Atatürk'ün çabaları ile daha da hızlanmıştır. Son yıllarda Türkiye'de tarih eğitimi alanında yüksek lisans ve doktora tezleri hazırlanmış, makaleler ve kitaplar yazılmış, sempozyum ve kongrelerde bildiriler sunulmuş, ulusal ve uluslararası alanda oldukça ciddi çalışmalar yapılmıştır. Ancak Osmanlı İmparatorluğu'ndan günümüze kadar tarih eğitimi alanında kullanılan kavramlar, etkili olmuş kişiler, kullanılan/kullanılabilecek öğrenme ve öğretme kuramları ve çalışmalar yapan ulusal ve uluslararası kurumlar hakkında temel bilgiler içeren derli toplu bir eser henüz yazılmamıştır. Bu çerçevede genel olarak akademik camiaya, özel olarak ise tarih eğitimi alanına bir nebze de olsa katkı sağlamak amacı ile yapılan çalışma sonucunda Tarih Eğitimine Giriş adlı b eser ortaya çıkmıştır.

Özet
Tarih eğitiminin önemi ve nasıl olması gerektiği konusu dünyada XIX. yüzyıldan itibaren başlayan tartışmalar ile olgunlaşmış ve bugüne kadar gelmiştir. Bu tartışmalar Fransız pozitivizmi ve Alman romantizmi ekseninde şekillenmiştir. Türk tarihinde ise Osmanlı İmparatorluğu'nun son döneminde tarih eğitiminin önemi ve nasıl olması gerektiği üzerine başlayan çalışmalar Cumhuriyet Dönemi'nde Atatürk'ün çabaları ile daha da hızlanmıştır. Son yıllarda Türkiye'de tarih eğitimi alanında yüksek lisans ve doktora tezleri hazırlanmış, makaleler ve kitaplar yazılmış, sempozyum ve kongrelerde bildiriler sunulmuş, ulusal ve uluslararası alanda oldukça ciddi çalışmalar yapılmıştır. Ancak Osmanlı İmparatorluğu'ndan günümüze kadar tarih eğitimi alanında kullanılan kavramlar, etkili olmuş kişiler, kullanılan/kullanılabilecek öğrenme ve öğretme kuramları ve çalışmalar yapan ulusal ve uluslararası kurumlar hakkında temel bilgiler içeren derli toplu bir eser henüz yazılmamıştır. Bu çerçevede genel olarak akademik camiaya, özel olarak ise tarih eğitimi alanına bir nebze de olsa katkı sağlamak amacı ile yapılan çalışma sonucunda Tarih Eğitimine Giriş adlı b eser ortaya çıkmıştır.

Konu Terimleri
Introduction to history education
 
Tarih eğitimine giriş

Elektronik Erişim
Tam metin erişmek için tıklayınız.


KütüphaneMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu/İade Tarihi
Elektronik KütüphaneE-Kitap182223-1001LB1581 A31Turcademy