Fen bilimleri öğretimi

Başlık
Fen bilimleri öğretimi

ISBN
9876051700830

Yayım Bilgisi
Ankara : Anı Yayıncılık, 2018.

Fiziksel Açıklamalar
xviii, 454 s. ; 25 cm.

Genel Not
Kaynakça vardır.
 
Bilimin ilerlemesine paralel olarak bilim dallarında ortaya çıkan baş döndürücü gelişmeler insan yaşamının her alanını etkilemektedir. Fen bilimleri öğretiminde de bu gelişmeler ışığında paradigma değişimleri yaşanmaktadır. 2013 yılında revize edilen ilköğretim fen bilimleri programı ile öğretmen yetiştiren kurumlar olarak eğitim fakültelerinin de uygulamalarını değiştirmeleri gereği ortaya çıkmıştır. Bu kitabın yazımında bu amaca hizmet etme gerekçesi ile yola çıkılmıştır. Kitap 3-8. sınıflarda öğretmenlik yapacak öğretmen adaylarına ve öğretmenlerine fen bilimleri öğretimi konusunda ışık tutmayı amaçlamaktadır. Kitap; bilim tarihi, bilimin doğası, fen bilimleri öğretim programı ve programda yer verilen öğrenme alanlarının açıklanması, programda önerilen öğretim yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme, fen bilimlerinde laboratuar, kavram öğretimi ve teknoloji destekli fen öğretimi gibi başlıklardan oluşmaktadır. Eğitimde reform hareketlerinin başarıya ulaşmasının temelinde uygulayıcı olan öğretmenler bulunmaktadır. Bu nedenle öğretmen adaylarının donanımlı olarak yetişmesi de bu bağlamda büyük önem taşımaktadır. Kitabımızın bu yönüyle fen eğitimi alanına katkı sağlayacağını düşünmekteyiz. Öğretmen adaylarının niteliğini artırmak adına sadece teorik bilgilere değil uygulamalara da kitabın ilgili bölümlerinde yer verilmiştir. Bölüm yazarlarımız geniş bir alanyazın taraması ile güncel gelişmeleri sizlere sunmayı amaçlamıştır.

Özet
Bilimin ilerlemesine paralel olarak bilim dallarında ortaya çıkan baş döndürücü gelişmeler insan yaşamının her alanını etkilemektedir. Fen bilimleri öğretiminde de bu gelişmeler ışığında paradigma değişimleri yaşanmaktadır. 2013 yılında revize edilen ilköğretim fen bilimleri programı ile öğretmen yetiştiren kurumlar olarak eğitim fakültelerinin de uygulamalarını değiştirmeleri gereği ortaya çıkmıştır. Bu kitabın yazımında bu amaca hizmet etme gerekçesi ile yola çıkılmıştır. Kitap 3-8. sınıflarda öğretmenlik yapacak öğretmen adaylarına ve öğretmenlerine fen bilimleri öğretimi konusunda ışık tutmayı amaçlamaktadır. Kitap; bilim tarihi, bilimin doğası, fen bilimleri öğretim programı ve programda yer verilen öğrenme alanlarının açıklanması, programda önerilen öğretim yöntem ve teknikleri, ölçme ve değerlendirme, fen bilimlerinde laboratuar, kavram öğretimi ve teknoloji destekli fen öğretimi gibi başlıklardan oluşmaktadır. Eğitimde reform hareketlerinin başarıya ulaşmasının temelinde uygulayıcı olan öğretmenler bulunmaktadır. Bu nedenle öğretmen adaylarının donanımlı olarak yetişmesi de bu bağlamda büyük önem taşımaktadır. Kitabımızın bu yönüyle fen eğitimi alanına katkı sağlayacağını düşünmekteyiz. Öğretmen adaylarının niteliğini artırmak adına sadece teorik bilgilere değil uygulamalara da kitabın ilgili bölümlerinde yer verilmiştir. Bölüm yazarlarımız geniş bir alanyazın taraması ile güncel gelişmeleri sizlere sunmayı amaçlamıştır.

Konu Terimleri
Fen bilim, -- Eğitim.
 
Science, -- Education.

Ek Yazar
Anagün, Şengül.
 
Duban, Nil.

Elektronik Erişim
Tam metin erişmek için tıklayınız.


KütüphaneMateryal TürüDemirbaşYer NumarasıDurumu/İade Tarihi
Elektronik KütüphaneE-Kitap181998-1001LB1585Turcademy